מנהל קרן גידור: "ביטקוין יכול להגיע למיליון דולר - הייתי קונה"

מנהל קרן הגידור הבריטית אקלקטיקה, יו הנדרי: "אין לזה סיבה איכותית, אבל זו המגמה. לו הייתי יכול לרכוש ביטקוין - הייתי רוכש" ■ בשבוע האחרון, 96,000 ביטקוינים נגנבו ממשתמשים של שוק מקוון מסתורי, ‏Sheep Marketplace‏

"אנחנו נמצאים באווירה בה ביטקוין יכול להגיע למיליון דולר. אין לזה סיבה איכותית, אבל זו המגמה. לו הייתי יכול לרכוש ביטקוין - הייתי רוכש". את הדברים הללו אומר היום (ד') מנהל קרן הגידור הבריטית אקלקטיקה, יו הנדרי.

לדבריו, הסיבה היחידה שהוא אינו רוכש ביקטוין היא מכיוון שהמטבע לא ניתן לרכישה במסחר הרגיל.

המטבע, שזינק במעל ל-8,600% רק ב-2013, נסחר היום סביב 1,100 דולר, לאחר שכבר עבר בימים האחרונים את מחיר 1,200 דולר.

נגנבו 96,000 ביטקוינים

בתוך כך, היום דווח כי בשבוע האחרון, 96,000 ביטקוינים, בערך של כמעט 100 מיליון דולר, נגנבו ממשתמשים של שוק מקוון מסתורי, ‏Sheep Marketplace‏ (מילולית: "שוק הכבשים"). הגניבה הווירטואלית הזו יכולה להשתוות לשיאי שוד היסטוריים, וכמה חוקרים חובבים משוכנעים כי מדובר בעבודה של מישהו מבפנים.

באוקטובר נסגר אתר "דרך המשי" הידוע לשמצה, ששימש כשוק מקוון למסחר בנשק, סמים וחומרים נוספים מהשוק השחור. בהיעדרו, "שוק הכבשים" הפך לבורסת הסמים הפופולרית ביותר במה שנקרא "האינטרנט העמוק". לקוחות האתר הזה שילמו תמורת הרכישות הלא חוקיות שלהם בביטקוינים, שמציע אנונימיות כמעט מלאה למשתמשיו. ‏בשבוע שעבר, לפי דיווח בעיתון הבריטי "דה ניו סטייטסמן", אדם אחד או כמה אנשים החלו לרוקן את חשבונות הביטקוין של הקונים והמוכרים באתר, וטיפלו בהם כדי שייראו כאילו לא נפרצו. רק בסוף השבוע גילו מנהלי האתר את הגניבה, וסגרו מיד את האתר, אך עד אז צברו הגנבים 96,000 ביטקוינים, שכל אחד מהם עולה כעת כ-1,000 דולר.

כמה משתמשים שרומו בצורה זו הזמינו חקירה של חובבנים באתר ‏Reddit‏, ואחת הטענות שהועלו הייתה כי הגניבה היא מזימה של הבעלים של "שוק הכבשים", שידוע רק בכינוי "תומאס". זהות הגנב או הגנבים והיקף הסכום שנגנב נשארו לא ידועים, אך ייתכן שאפשר להתחקות אחריהם, מפני שכל עסקת ביטקוין מתפרסת בכל רשת המשתמשים. ‏‎‎‏