דנקנר: "אין קשר בין חובותי האישיים לחובות אי.די.בי"

בראיון בערוץ 2, רגע לפני הכרעה באשר לגורל השליטה באי.די.בי, אומר נוחי דנקנר: "בראש מעייני דבר אחד - שהנושים יקבלו את שיעור ההחזר הגבוה ביותר על כספם" ■ מכה על חטא: "טעיתי כשחשבתי ב-2010 שהמשבר חלף"

הקרב על השליטה באי.די.בי מגיע לישורת האחרונה. בראיון הערב (ד') בחדשות ערוץ 2, אומר נוחי דנקנר כי "בראש מעייני רק דבר אחד - שהנושים שאי.די.בי אחזקות חייבת להם כסף יקבלו את שיעור ההחזר הגבוה ביותר על כספם".

"זה נכון שאני אחראי לניהול הקונצרן וכל הקבוצה כבר למעלה מעשר שנים, ובתקופה הזו חווינו הרבה מאוד הישגים, אך נעשו טעויות. בעיקר ב-2010 ואולי גם ב-2011, זאת לצד עשייה טובה שנעשתה באותן שנים. כשעושים - גם מצליחים וגם נכשלים", אמר דנקנר.

דנקנר אמר כי "בשנה וחצי האחרונות בראש מעייני רק דבר אחד - שהנושים שאי.די.בי אחזקות חייבת להם כסף יקבלו את שיעור ההחזר הגבוה ביותר על כספים. במשק היו בשנים האחרונות עשרות רבות של תספורות ואנשים איבדו עשרות אחוזים מכספם, ובהסדר שלנו אנחנו מגיעים למצב שאנשים יקבלו כמעט את כל כספם בחזרה, לפחות 70% נכון להרגע".

בנוגע לאדוארדו אלשטיין, אשר התראיין אתמול בערוץ 2 ומתח ביקורת על דנקנר, אמר דנקנר כי "זה ממש מגוחך. ראיתי את הראיון אמש עם אדוארדו אלשטיין ואין לי שום דבר לומר על מה שראיתי שם. הוא לא חבר ואני מעדיף לא להתייחס. אני יכול לספר הרבה סיטואציות בין מגוחכות למחפירות שקרו ביחסים עם אלשטיין ואני מרגיש נקי לגמרי בנושא הזה ושמח על שהשותפות כעת היא לא איתו. יש לי כעת קבוצת שותפים נפלאה בראשותו של סשה גרנובסקי שהוא יהודי ציוני, חכם ונהדר ואנחנו חברים מאוד קרובים".

דנקנר התייחס למשבר שעבר על אי.די.בי ואמר כי "נערכתי יחד עם אי.די.בי ונכנסנו למשבר איתנים וחסונים. טעיתי כשחשבתי ב-2010 שהמשבר חלף. הוא תפס אותנו שוב ב-2011. צרפו לכך את הרפורמה החריפה והבלתי מידתית בשוק הסלולר, וזה הביא מכה מאוד חזקה לסלקום, שעברה משווי שוק של 3.6 מיליארד דולר ל-450 מיליון דולר".

דנקנר ביקש לא להתייחס לחובות אישיים שלו, ואמר כי "ההחזר הגדול לנושים של אי.די.בי אחזקות הוא דבר ראוי לציון לכל מי שמעורב בהסדר.

"אני מבקש להפריד בין החובות האישיים שלי לבין הפירמידה של אי.די.בי. אין שום קשר בין הדברים. לגבי הפירמידה אני רק רוצה שתזכרו שאנחנו פועלים ונערכים ליישום חוק הריכוזיות טרם החוק הזה חוקק. אנחנו משלימים בימים אלה מיזוג של שתי חברות אחזקה גדולות- כור ודסק"ש - כור תעלם לגמרי, הדוגמה הטובה ביותר לשיטוח הפירמידה. באים וטוענים לגבי הפירמידה של גרנובסקי, אמבלייז, שכאילו מולבשת שם פירמידה על פירמידה. בקבוצה של אלשטיין יש פירמידה, אמנם של חברות זרות, עם אותן בעיות, 11 קומות של פירמידה".

מוקדם יותר הערב, הודיעה נציגות אג"ח אי.די.בי כי היא תומכת בהצעת הרכש של קבוצת אלשטיין-אקסטרה (מוטי בן משה). בתוך כך, קבוצת גרנובסקי-דנקנר-נקש הודיעה כי האחים נקש מגדילים את הפקדת המזומן לטובת הצעת החברה.