נחשף ב"גלובס": הפועלים במגעים לרכישת דיסקונט ניו יורק

הבנק הודיע לבורסה כי הוא בוחן את רכישת הבנק האמריקאי מידי דיסקונט ■ דיסקונט מעוניין למכור במחיר הנע סביב ההון העצמי של הבנק העומד על כ-900 מיליון דולר, הערכות הן כי בנק הפועלים יסכים לשלם מחיר נמוך יותר

בנק הפועלים מודה לראשונה באופן רשמי כי הוא מקיים מו"מ לרכישת דיסקונט ניו יורק מידי בנק דיסקונט, כך עולה מדיווח שפרסם הבנק לבורסה. "בנק הפועלים נמצא בתהליך בחינת האפשרות לרכישת דיסקונט בנקורפ, והוא פועל כדי להביא התקדמות התהליך כדי שיתאפשר לבנק להשלים את בדיקת נחוצות".

נזכיר כי לפני כשנה נחשף ב"גלובס" כי בין הצדדים מתקיימים שיחות בנושא. יחד עם זאת, לאורך השנה האחרונה המגעים בין המגעים בין הצדדים ידעו עליות ומורדות, אך נראה כי בתקופה האחרונה הם התחדשו.

בנק דיסקונט החליט באחרונה לבחון את מכירת דיסקונט ניו יורק בכדי לשפר את מבנה ההון של הבנק. לפי הערכות דיסקונט מעוניין למכור את הבנק במחיר הנע סביב ההון העצמי של הבנק העומד על כ-900 מיליון דולר. יחד עם זאת, הערכות הן כי בנק הפועלים יסכים לשלם מחיר נמוך יותר.

את תהליך מכירת דיסקונט ניו יורק מובילים יו"ר הבנק, יוסי בכר, והמנכ"ל הפורש, ראובן שפיגל, שיוחלף בחודשים הקרובים בלילך אשר טופליסקי. הבנק שכר את ג'י.פי מורגן ואת בוטיק ההשקעות סנדלר אוניל שילוו את הליך המכירה.

בבנק החליטו לבחון את מכירת דיסקונט ניו יורק, בכדי לשפר את יחסי ההון בבנק, ולאפשר לו לפנות משאבים לצמיחה בישראל. בבנק בחנו מספר אופציות למכירה ביניהן מכירת הבנק כולו, או מכירת 30% ממנו לקרן פרייבט אקוויטי, והנפקת הבנק בעוד כמה שנים.

רכישת דיסקונט ניו יורק מעניינת באופן עקרוני את בנק הפועלים. הסיבה לכך היא שראשי בנק הפועלים היו"ר יאיר סרוסי והמנכ"ל ציון קינן, מעוניינים להרחיב את הפעילות של הבנק בחו"ל. הכוונה אינה לצאת לשווקים אקזוטיים, אלא להתרחב בשתי נישות שזיהו בבנק כבעלות פוטנציאל צמיחה בסיכון נמוך יחסית: הראשון הוא בנקאות פרטית באירופה והשני הוא בנקאות מסחרית בארה"ב.

הסיבה לכך שבבנק הפועלים בוחנים התרחבות בחו"ל, היא שהבנק הגדול בישראל מבין שפוטנציאל הצמיחה שלו בשוק הישראלי מוגבל למדי. כמו כן הריבית הנמוכה, הירידה בעמלות והירידה בביקוש לאשראי, מביאים את ראשי הבנק לחפש מנועי צמיחה חדשים, וללטוש עיניים אל מעבר לים. בבנק אף בחנו בעבר רכישת שני בנקים זרים, אולם החליטו שלא לרכוש אותם. כעת מועמדת נוספת לרכישה היא גם דיסקונט ניו יורק.