קבוצת נטו ניסתה לחזור לאי.די.בי - והתחרטה

קבוצת נץ ביטלה כוונתה להפקיד 50 מיליון שקל נוספים לטובת עסקת אי.די.בי, מכספי הלוואה שאמורה הייתה לקבל מנטו

ביום ראשון יסתיימו ההצבעות של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות לגבי הצעת ההשקעה המועדפת עליהם במסגרת הסדר החוב בקונצרן. בזמן הקצר שנותר עד אז, ממשיך בעל השליטה נוחי דנקנר להיאבק בכל כוחו על המשך אחיזתו באי.די.בי, ולקדם את הצעת ההשקעה שהוא מוביל לצד אלכסנדר גרנובסקי וקבוצת הרכישה שגיבשו.

זאת, בין היתר, באמצעות ראיונות לתקשורת, פנייה למחזיקי האג"ח וניסיון לצמצם את הפער בין הסכום שהפקידה הקבוצה המתחרה, של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, בנאמנות לטובת העסקה (כ-980 מיליון שקל), לעומת הסכום שהפקידה עד כה קבוצת גרנובסקי-דנקנר (כ-706 מיליון שקל).

בהתאם, דיווחה אתמול אי.די.בי אחזקות לבורסה כי הגדילה את הסכומים המופקדים בנאמנות: "סכום נוסף של 73-90 מיליון שקל יופקד בנאמנות לא יאוחר מה-5 בדצמבר בשעות הצהריים" נמסר. "מתוכו, כ-23-40 מיליון שקל יופקדו על ידי משפחת נקש, וכ-50 מיליון שקל על ידי קבוצת נץ. לאור זאת, סך הכספים להבטחת השקעתה של קבוצת המשקיעים בחברה על-פי ההסדר יעמוד על 817-834 מיליון שקל".

אלא, שככל הידוע סכומים אלו לא הופקדו עד כה בחשבון הנאמנות. יתרה מכך, ל"גלובס" נודע כי קבוצת נץ הבורסאית, שמנוהלת בידי רו"ח צבי איציק, נסוגה מכוונתה להשקיע סכומים נוספים באי.די.בי (מעבר ל-65 מיליון עליהם התחייבה). זאת, לאחר שחברת המזון נטו שבבעלות דודי עזרא חזרה בה מכוונתה אתמול, להלוות 25-30 מיליון שקל לנץ.

נזכיר, כי נטו הייתה חלק מקבוצת ההשקעה של גרנובסקי-דנקנר, ואף הייתה אמורה להשקיע כ-135 מיליון שקל ברכישת אי.די.בי, אלא שקשיים צפויים מצד הממונה על ההגבלים העסקים הביאו אותה לחזור בה מהחלטתה. נטו מהווה את אחד מספקי המזון הגדולים של רשת שופרסל שבשליטת אי.די.בי. ימים ספורים לאחר הביטול של נטו דיווחה חברת ויליפוד, ספקית גדולה אחרת של שופרסל, על העמדת הלוואה לקבוצת גרנובסקי-דנקנר.

תגובתה של נטו הייתה: "אין תגובה".

אלשטיין ובן משה נהנים בימים האחרונים ממומנטום חיובי: ההכרזה על תמיכת נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות בהצעתם, והצטרפותם היום של מרבית מחזיקי האג"ח הפרטיים המיוצגים על ידי אוהד אלוני, המייצג כ-100 מיליון ע"נ מהאג"ח. התפתחויות אלו עשויות לפעור סדקים נוספים בקבוצת ההשקעה של גרנובסקי-דנקנר.

נזכיר, כי כיום מונה קבוצה זו שבעה שחקנים: גרנובסקי ודנקנר, שהתחייבו להזרים כחצי מיליארד שקל באמצעות חברת NEWCO (מרבית הכסף צפוי להגיע מחברת אמבלייז עליה השתלט לאחרונה גרנובסקי); משפחת נוימן בעלת רשת המוסכים תזרים 120 מיליון שקל; חברת נץ הבורסאית צפויה להזרים כ-65 מיליון שקל; הפילנתרופ היהודי מקסיקני דניאל חוסידמן שישקיע כ-90 מיליון שקל; והאחים נקש שחתמו על הסכם השקעה של 250 מיליון שקל. וילי פוד של האחים ויליגר העמידה ל-NEWCO הלוואה של 65 מיליון שקל, הניתנת להמרה במניות אי.די.בי פתוח.

הצעות ההשקעה בא.די.בי
 הצעות ההשקעה בא.די.בי