נעילה חיובית בבורסה; גיוון טסה 21%, בזן עלתה 5.3%

מחזור המסחר הסתכם בכ-709.7 מיליון שקל ■ אי.די.בי מוכרת את גיוון אימג'ינג ■ טבע תפרסם השבוע תחזיות ל-2014

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בעליות שערים נוכח הסנטימנט החיובי בוול סטריט ביום שישי, לאור נתונים התעסוקה החיוביים. מניית גיוון אימג'ינג זינקה היום בשיעור של 21.3% נוכח מכירתה לקובידיאן האירית, ומשכה מעלה את דסק"ש ואי.די.בי.

מדד המעו"ף עלה 0.21% לרמה של 1,371.1 נק', ומדד תל אביב 100 עלה 0.28% וננעל ברמה של 1,224.6 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-709.7 מיליון שקל.

בשורה התחתונה: 203 אלף משרות חדשות נוצרו בארה"ב בנובמבר ושיעור האבטלה ירד ל-7%. שני הנתונים היו טובים בהרבה מהתחזיות המוקדמות, מה שגורם לפדרל ריזרב לתהות האם כדאי להתחיל להפחית את תוכנית רכישות האג"ח כבר החודש. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי הפד קרוב מאוד להפחתת רכישות האג"ח לאור הנתונים הכלכליים הטובים שפורסמו בתקופה האחרונה, המעידים על צמיחה איתנה בארה"ב. (לסיפור המלא)

"תגובת השוק האמריקאי ביום שישי בעליות נאות לנתוני התעסוקה שהפתיעו לטובה, מלמדת שהמשקיעים כבר הפנימו את ההפחתה הצפויה בתוכנית הרכישות של הפד, ואף השלימו עימה", מסר ארז צדוק מקרנות אביב. "תאוות הבצע גוברת כרגע על הפחד וכל עוד הריביות יישארו נמוכות, המשקיעים יחפשו אלטרנטיבות כששוק המניות הוא האלטרנטיבה הזמינה, מהירה וקורצת מכולן. צריך עם זאת להקשיב לחתן פרס נובל לכלכלה הטרי, יוג'ין פאמה, שטוען שנתוני האבטלה משקרים והגירעונות של המדינות המפותחות עלולים לדרדר את הכלכלה העולמית למיתון ב-2014.

"בינתיים בינואר ופברואר הקרובים אנחנו צפויים לחוות שוב מאבק רפובליקני-דמוקרטי, ראשית על מימון או שיתוק הממשל ולאחר מכן על תקרת החוב. עד אז, אם לא יהיו נתונים שיפתיעו לרעה, לפחות חודש דצמבר נראה חיובי לשוקי המניות. כרגע מומלץ להעדיף את שוק המניות הגלובלי על פני הישראלי, ולעקוב על בסיס יומיומי כי המגמות עשויות להשתנות במהירות ואף בחדות".

האם השווקים יגיבו בירידות להפחתת הרכישות? בניגוד לפעמים קודמות בהן דובר על הפחתת הרכישות והשוק ירד, הפעם נרשמו דווקא עליות בשל הנתונים המעודדים. ייתכן שהמשקיעים מעריכים כי כלכלת ארה"ב מוכנה לתחילת הפחתת הרכישות, ויגיבו בהתאם לשאר הנתונים שיפורסמו בעתיד הקרוב. בינתיים, אחרי גל העליות בחודשים האחרונים, ישנם אנליסטים המעריכים כי הגיעה העת למימוש, לפחות בישראל.

"רמת המחירים בשוק המקומי אכן מעט גבוהה, ולכן קיימת העדפה בחשיפה לשווקים הבינלאומיים באחזקת המניות בתיק ההשקעות", מסרו כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. הם ממליצים על החזקת אג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר ומזהירים מהסיכון במניות לאחר העליות האחרונות.

אורנשטיין דחה בקשת דנקנר

מניית גיוון אימג'ינג ריכזה עניין רב יחד עם דסק"ש ואי.די.בי לאחר שדסק"ש הודיעה בשבת על הסכם למכירתה לפי שווי של כמיליארד דולר. ההודעה על מכירת החברה, מקבוצת אי.די.בי, הגיעה יממה לפני הצבעות הבנקים לאומי, קרדיט סוויס ומזרחי טפחות על עתיד השליטה באי.די.בי. (לסיפור המלא)

השופט איתן אורנשטיין דחה הבוקר את בקשת אי.די.בי (מטעם קבוצת גרנובסקי-דנקנר) לעכב את תוצאות ההצבעה ביום אחד, כלומר עד מחר, על מנת לאפשר למחזיקי האג"ח לשנות את אופן הצבעתם. הבקשה הוגשה על רקע מכתבו של המשנה ליועמ"ש אבי ליכט אשר פורסם בשבוע שעבר במהלך ההצבעות ולטענת החברה זכה לפרשנות שגויה בתקשורת, דבר שעשוי להטות את אופן ההצבעה של המחזיקים.

מניית טבע בלטה גם כן לקראת פרסום התחזית השנתית שלה ל-2014 ביום ג' בצהריים. בשוק ממתינים בקוצר רוח לתחזיות שכן ב-2014 ייתכן שטבע תתמודד עם תחרות גנרית לקופקסון. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, טבע צפויה לרשום רווח נקי של 4.95 דולר למניה בשנה הבאה לעומת 4.99 דולר למניה השנה, וההכנסות צפויות לרדת ב-0.9% ל-19.9 מיליארד דולר.

חברת אינסוליין דיווחה הבוקר על קבלת דיווח מהשותף בגרמניה כי על פי הנתונים ממערכת מעקב הלקוחות שלו ועל פי הערכתו, מאז החלה פעילות השיווק על ידי השותף במחצית השניה של חודש אוקטובר השנה ונכון לסוף חודש נובמבר 2013 (במהלך של כחודש וחצי) כ-2,200 משתמשים קיבלו לשימוש ערכות התחלה של InsuPad. לפיכך יחד עם כ- 200 משתמשים אשר משתמשים במוצר במסגרת אתרי ביטא של החברה, ומשתמשים אשר סיימו את ניסוי ברמר והמשיכו להשתמש במוצר, יש כ-2,500 ערכות InsuPad בידי משתמשים בגרמניה.