הבורסה סגרה בירידות; קבוצת דלק עלתה ב-2.7%

הפועלים נסוג מהמגעים לרכישת דיסקונט ניו יורק ■ אי.די.בי אחזקות עדיין במאבקי שליטה ■ מי נכנסות יוצאות מהמדדים המובילים בבורסה?

הבורסה בת"א סגרה גם היום (ד') בירידות לאחר שבמשך מרבית היום נסחרו המדדים במגמה מעורבת, על רקע הירידות בבורסות אסיה הבוקר, עליות באירופה ופתיחה מעורבת בניו יורק. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.12 מיליארד שקל.

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים בירידות בשיעור מירבי של 0.3%, כשהמשקיעים המשיכו לחשוש מפני הצמצום הקרוב של רכישות האג"ח של הפד. באסיה המדדים הבוקר נסחרו בירידות של עד 1.7%, והמדדים באירופה עולים עד 0.7%.

בארה"ב הושג הלילה הסכם בין הסנאט והקונגרס לתקציב דו שנתי חדש שימנע הקפאה נוספת של הממשל הפדרלי. הקיצוצים הרוחביים של הסיקווסטר יקוצצו בכ-63 מיליארד דולר לאורך שנתיים ואם שני הבתים יאשרו את ההצעה, יוסר האיום של שיתוק נוסף כבר בינואר 2014 ויבוטלו העיוותים הקשים של הסיקווסטר עד לספטמבר 2015.

אי.די.בי עדיין במוקד

בנק הפועלים החליט לסגת מהאפשרות לרכישת דיסקונט ניו יורק מידי בנק דיסקונט. הבנק לא סיפק בדיווח לבורסה את הסיבה, והסתפק בהודעה לקונית "כי הבנק החליט שלא להמשיך את תהליך הבחינה". הפועלים התעניין ברכישה כדי להרחיב את הפעילות של הבנק בחו"ל.

ביום ראשון הקרוב, 15 בדצמבר, יתבצע עדכון המדדים החצי שנתי בבורסה. אל מדד ת"א 100 יצטרפו כור , ביטוח ישיר , סאפיינס , מזור רובוטיקה , בי קומיונקיישנס ואי.די.איי ביטוח. ייצאו מהמדד מניות גבעות עולם , בבילון , סרגון , אוהה וגולף. מניית בזן יוצאת ממדד ת"א 25 אליו הצטרפה אופקו לאחרונה. למדד ת"א יתר 50 תצורף גם אפריקה מגורים . בהרכבי המדדים ת"א-בנקים, ת"א-ביומד, ת"א נדל"ן 15, ת"א מעלה ותל-דיב לא יחול שינוי.

טבע המשיכה להיסחר על רקע התחזיות שפירסמה אתמול לשנת 2014, ולפיהן היא מחלקת את השנה לשני תרחישים: בתרחיש הראשון, אם יושק קופקסון גנרי, החברה צופה כי הרווח למניה יירד ב-16% ל-4.2-4.5 דולר. זאת, לעומת רווח של כ-5 דולר למניה הצפוי השנה. במידה ולא יושק קופקסון גנרי בשנה הבאה, החברה צופה רווח של 4.8-5.1 דולר למניה.

ואם בטבע עסקינן, אתמול דווח על חילופי גברי בהנהלה הבכירה: אמיר אלשטיין עוזב את תפקידו כיו"ר החברה לישראל ועובר לכהן כסגן יו"ר טבע החל מ-1 בינואר במקומו של פרופ' משה מני שביקש לעזוב את תפקידו מסיבות אישיות.

אידיבי אחזקות צנחה אתמול בחדות ובלטה במסחר גם היום, על רקע מאבקי השליטה בקונצרן. לאחר שמעל ל-75% מבעלי אג"ח החברה הצביעו בעד הצעת השליטה של קבוצת אלשטיין-בן משה, כעת צפוי נוחי דנקנר לצאת לקרב משפטי על מנת שלא לאבד את השליטה בקונצרן בו שלט ב-10 השנים האחרונות.