אורנשטיין זימן את מוטי בן משה לדיון במקורות המימון שלו

השופט איתן אורנשטיין: "דומה שתגובת אקסטרא אחזקות אינה מהווה מענה מספק לאמור בעמדות שהוגשו היום על ידי ב"כ רשות ניירות ערך ועל ידי המומחה"

השופט איתן אורנשטיין לא מתרשם מטיעוני מוטי בן משה באשר לקיומו של מידע מספק לגבי יכולותיו הפיננסיות ועברו, ומזמן אותו לדיון ביום ראשון, היום בו אורנשטיין אמור לתת הכרעה בגורל השליטה באי.די.בי.

בקביעתו, אורנשטיין מסתמך על תגובות המומחה הכלכלי בחברה, אייל גבאי, ורשות ני"ע בעניין הפניה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר לגבי בן משה. "על פני הדברים, דומה שתגובת אקסטרא אחזקות אינה מהווה מענה מספק לאמור בעמדות שהוגשו היום על ידי ב"כ רשות ניירות ערך ועל ידי המומחה", פסק אורנשטיין, וציין כי "הסוגיה תתברר בדיון הקבוע לאישור הסדר הנושים ביום 15.12.13 בשעה 11:30, אליו יתייצב גם מר בן משה".

קבוצת גרנובסקי-דנקנר (אשר עדיין עושה שימוש בשם החברה - אי.די.בי) טענה כי בן משה לא מסר מידע שקוף דיו לגבי מקורותיו הכספיים ושליטתו בחברת אקסטרה הולדינג, באמצעותה הוא מתכנן לשלוט באי.די.בי לצד אלשטיין. ‏‏

במסגרת הדוח האחרון שכתב אייל גבאי הוא הסתפק במידע שהביא בפניו בן משה - תצהיר חתום ע"י עו"ד ארי רוזנברג, שאישר כי בן משה הוא בעל השליטה היחיד בקבוצת אקסטרה. מבחינת גבאי, זה הספיק כדי לעבור את משוכת ההצבעות. עם זאת, הוא הסתייג והוסיף היום כי "ראוי כי בטרם יאושר ההסדר ע"י ביהמ"ש יינתן (על ידי בן משה - א' פ') מידע גילוי מלא לעניין בעלי השליטה, הסכמי השליטה, בעלי עניין ונהנים (כהגדרתם בדין הישראלי) במלואם".

בהמשך להתחייבות זו, חזרה היום רשות ני"ע בפני השופט על עמדתה משבוע שעבר, לפיה ביום שלאחר הסדר החוב, כאשר יהפכו התחייבויותיהם של בן משה ואלשטיין למהותיות, כלומר הם יגיעו לשלב הצעת הרכש, ידרשו שניהם לעמוד בחובות הגילוי המלא של מקורות הונם לפי חוק (פרמטרים הדומים למה שנדרש בהגשת תשקיף לרשות ני"ע) ועם זאת הוסיפה כי לביהמ"ש הזכות להציב דרישות גילוי נרחבות יותר. ‏

בן משה מסר היום בעמדתו לביהמ"ש כי יש לדחות את בקשת החברה בטענה שנועדה לפתוח מחדש את ההצבעות, אולם, כאמור, עמדתו נדחתה.