מרתון רכישות בפרוטרום: רוכשת חברה נוספת ב-52.4 מ' ד'

שלוש רכישות בשלושה שבועות, זה ההספק של פרוטרום, שמדווחת היום על רכישת חברה מארה"ב ב-52.4 מיליון דולר ■ החברה, ‏Hagelin‏, עוסקת בתחום הטעמים והטכנולוגיות לתעשיית המזון

שלוש רכישות בשלושה שבועות, זה ההספק של יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום , שמדווחת היום (ה') על רכישת חברה מארה"ב ב-52.4 מיליון דולר. החברה, ‏Hagelin‏, נוסדה ב-1967, מעסיקה 84 עובדים ועוסקת בתחום הטעמים והטכנולוגיות לתעשיית המזון. ב-2012 הכנסותיה הסתכמו ב-24.2 מיליון דולר. החברה רווחית ויש לה שיעורי רווח גבוהים יותר מאלה שבחטיבת הטעמים בפרוטרום, שבה תשולב. הרכישה מומנה באמצעות מימון בנקאי לטווח קצר בריבית ליבור פלוס 1.1%.

‏‏"הדגש של הגלין הוא על תחום המשקאות, תחום צומח ורווחי יותר מפעילויות אחרות", מסביר אורי יהודאי, יו"ר ונשיא פרוטרום. "להגלין יש פעילות בארה"ב, אנגליה ושווקים מתפתחים, בדגש על מרכז ודרום אמריקה ואפריקה, שווקים חשובים לנו. היעד הוא להגדיל את נתחי השוק שלנו".

‏בכוונת פרוטרום לשלב את שני המפעלים של הגלין בארה"ב עם מפעליה, ובאנגליה לסגור את המפעל של הגלין ולמזגו למפעל של פרוטרום. "כתמיד, יש לנו תוכנית סדורה שאנחנו מגבשים עם הגלין, וכבר עכשיו אנחנו עובדים על השלבים של חיבור מערכי המכירות והמו"פ", אומר יהודאי. "באנגליה הכוונה היא להוריד משמעותית את העלויות ובארה"ב ליצור סינרגיות תפעוליות להורדת עלויות, ולתת שירות טוב יותר לכל הלקוחות".

‏יהודאי מוסיף שהגלין מפתחת טכנולוגיה של הורדת כמויות המלח, הסוכר והקלוריות המהוות כיוון מעניין בתעשיית המזון.

‏- אם החברה מצליחה, רווחית ומעניינת, מדוע בעלי המניות הנוכחיים מכרו אותה?

‏יהודאי: "זה מקרה קלאסי של אנשים שניהלו את החברה במשך יותר משלושים שנה, ורוצים עכשיו לעשות אקזיט ולפרוש לפנסיה, אך הם ימשיכו לעבוד איתנו עוד שנה-שנתיים לפחות".

‏- קצב הרכישות יימשך?

‏"יש לנו צנרת רכישות טובה להמשך. לא בהכרח נמשיך בקצב הזה, אבל אנחנו רואים את 2014 לא רק כשנת שיא, אלא גם כשנה שבה נעשה רכישות של חברות שמתמחות במאזן חזק, תזרים חזק והיקף חוב קטן יחסית".