מרקטו רוכשת את הסטארט-אפ Insightera בכ-20 מ' ד'

Insightera הוקמה ב-2010 ע"י מיקי אלון, שמכהן כמנכ"ל, ומייק תלם, והיא מספקת ניתוחים עסקיים בתחום השיווק באינטרנט

כחצי שנה לאחר שהנפיקה מבצעת חברת התוכנה האמריקנית מרקטו (Marketo) רכישה ראשונה, והיא של סטארט-אפ ישראלי. החברה הודיעה היום על כוונתה לרכוש את Insightera הישראלית, שמספקת ניתוח נתונים לשיפור השיווק באינטרנט. החברה פירטה בשיחת הועידה אחה"צ כי מדובר בהיקף של כ-20 מיליון דולר, מתוכם 6 מיליון דולר במזומן והשאר במניות.

Insightera הוקמה ב-2010 ע"י מיקי אלון, שמכהן כמנכ"ל, ומייק תלם, והיא מספקת ניתוחים עסקיים בתחום השיווק באינטרנט. הטכנולוגיה של החברה מספקת ניתוחים בזמן אמת של לקוחות שנכנסים לאתרים מסחריים ועל פי הניתוח מציגה את האתר תוך שקלול פרסונליזציה של הגולש.

בסך הכל, החברה גייסה 6.5 מיליון דולר. קרן גלילות היא המשקיעה המשמעותית ומי שקיבלה את ההחזר המשמעותי ביותר, מכיוון שנכנסה לחברה בשלב ה-Seed לפני כשנה וחצי והשקיעה סך הכל כמיליון וחצי דולר. ביולי האחרון הצטרפו כמשקיעות גם הקרנות אופוס ולייטספיד בסבב גיוס של 5 מיליון דולר.

מרקטו, שמציעה פתרונות לאוטומציה וניהול של תהליכים שיווקיים, הוקמה ב-2006 והיא עדיין נחשבת כסטארט-אפ "בוגר" עם כ-300 עובדים ומכירות צפויות של 95 מיליון דולר השנה. ההנפקה שלה במאי השנה נחשבת לאחת ההנפקות החמות של 2013, מה שבוודאי עזר לשכנע את בעלי המניות לקבל את רוב התשלום במניות. החברה הנפיקה לפי שווי של כ-500 מיליון דולר, לאחר שגייסה 80 מיליון דולר, וטיפסה מאז ב-230% לכ-1.2 מיליארד דולר כיום.

לדברי מנהלי מרקטו, שני המייסדים ממשיכים בחברה, והם רואים את הפעילות הנרכשת מתפתחת לנציגות מרכז ופיתוח שלהם בישראל. עבור קרן גלילות זה נחשב להישג משמעותי, מכיוון שמדובר בקרן קטנה יחסית, עם 30 מיליון דולר דולר בלבד, שמחזירה באקזיט הנוכחי - הראשון שלהם - חלק משמעותי מהקרן.