הטיפ היומי: מניה ישראלית שיכולה לזנק ב-70%

ביובנק מאמינים כי מניית מנדלסון תגיע לשער של 13.5 שקל, ומדגישים כי היא נסחרת בחסר עמוק ביחס לשוויה הכלכלי

חברת מנדלסון נסחרת בתל אביב בשווי של כ-267 מיליון שקל. החברה, שהייתה בעבר הזרוע היציבה של חברת ההחזקות קמן, החליפה בעלות באחרונה, כאשר נרכשה על ידי קבוצת נץ. אמנם מדובר בחברה שפעילה מ-1947, אך היא ציבורית זמן קצר בלבד, לאחר שהונפקה באוגוסט האחרון, והיא נסחרת במדד יתר 50 תוך סחירות בינונית במניה.

מנדלסון פועלת בשני תחומים עיקריים: פעילות יציבה של שיווק מוצרים להובלת זורמים בארץ (כגון צינורות פלסטיק); ושיווק מוצרי צנרת פלדה בחו"ל דרך החברה-הבת (89%) דודסון. הפעילות בארה"ב משמשת לתעשיות הגז והנפט, ולכן נהנית מהצמיחה בתחום זה, בעקבות מדיניות ממשלתית אשר תומכת בעצמאות אנרגטית עתידית בארה"ב.

לחברה תמהיל של מעל 35 אלף מוצרים, המשווקים ליותר מ-6,000 לקוחות. היא משמשת מעין גשר בין יצרני המוצרים לבין הסיטונאים, ויתרונה הוא במתן מענה כולל ובזמינות מלאי גבוהה.

לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי המניה ירדה בשל קיטון בהכנסות. המשקיעים מצפים להמשך הצמיחה, ומכאן האכזבה, אולם הסיבה לחולשה היא נקודתית בעקבות עונתיות תקופת החגים בישראל וחולשת הדולר.

מבחינה פיננסית, מנדלסון היא בעלת בסיס הון יציב (30% הון למאזן), ויחסים תפעוליים טובים. לראייה, אג"ח החברה שהונפקה בתחילת השנה בריבית של 6.5% צמוד למדד, נסחרת כיום במרווח של 2.75% מאג"ח ממשלתית מקבילה.

חלק מגורמי הסיכון הם האטה כלכלית בשווקים, חשיפה לשינויי שערי חליפין וסיכוני אשראי לקוחות.

ביצענו תמחור למניות החברה בשיטת ה-DCF (היוון תזרימי המזומנים), תחת הנחות שמרניות של צמיחה נמוכה בשנים הקרובות וצמיחה מייצגת של 2%, ותחת שיעור היוון גבוה של 10.5%. שווי הפעילות שהתקבל עומד על כ-750 מיליון שקל, ובנטרול החוב הפיננסי ושערוך זכויות המיעוט בחברות-הבנות התקבל שווי כלכלי לחברה של כ-450 מיליון שקל - כלומר מחיר מניה של 13.5 שקל. מחיר היעד הזה משקף פרמיה של כמעט 70% על מחיר המניה הנוכחי. לסיכום, מדובר בחברה ותיקה בתחומה בעלת קהל לקוחות רחב ורווחיות יציבה, אשר נסחרת בחסר עמוק ביחס לשוויה הכלכלי.

*** שי לוי, אנליסט ומנהל השקעות, יובנק. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם