יציבות בשוק המט"ח המקומי: הדולר היציג נקבע ב-3.507 שקלים

הדולר התחזק כ-0.1%, האירו התחזק ב-0.25% ל-4.8339 שקלים ■ דריכות לקראת ישיבת ה'פד' השבוע ■ מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.4%, בהתאם לצפי

יציבות נרשמה היום (ב') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג התחזק בכ-0.1% ל-3.507 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.25% ל-4.8339 שקלים.

ישיבת ה'פד' השבוע מרכזת את מירב תשומת הלב, והמשקיעים סביב העולם נערכים לאפשרות הריאלית כי הבנק המרכזי האמריקאי יודיע כי הוא מתחיל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח שלו. על פי הערכות בשוק, ה'פד' יחתוך 10-15 מיליארד דולר מתוכניתו החודשית, הכוללת רכישות בהיקף של 85 מיליארד דולר.

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.4% ל-102.2 נקודות, בהתאם לצפי. ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות הטריים (8.1%), המזון (0.7%), הריהוט והציוד לבית (0.7%), התחבורה (0.7%) והדיור (0.3%). מאידך, עליות מחירים נרשמו בסעיף ההלבשה (3.1%). מתחילת 2013 עלה מדד המחירים לצרכן הכללי ב-1.7%, כאשר ב-12 החודשים האחרונים, מנובמבר 2012, עלה המדד הכללי ב-1.9%. על פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-1.8%.

FXCM ישראל: "שבירה של 3.5 שקלים יצרה מומנטום כלפי מטה"

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל המשיך לאבד גובה בשבוע האחרון, וזאת במקביל להיחלשותו של הדולר בעולם, ואף נשבר מתחת לרמת התמיכה של 3.5 שקלים והגבול התחתון של הטווח בחודש האחרון. גם בעולם הסנטימנט כלפי הדולר שלילי למדי, וזאת על רקע אי הוודאות באשר למדיניות הבנק הפדרלי.

השבוע מקווים בשוק שסימני השאלה הללו יתבהרו עם ישיבת הבנק הפדרלי ביום רביעי. לאור השיפור המתמשך בשוק התעסוקה בחודשים האחרונים, ועל סמך לא מעט התבטאויות של בכירים ב'פד' בשבועיים האחרונים, ישנן הערכות בשוק כי הבנק יודיע כבר השבוע על צמצום ראשון בהיקף רכישות האג"ח, או לפחות יצהיר על הכוונה לבצע זאת בחודשים הקרובים. אם כך יקרה, הדבר צפוי לאושש את הדולר".

ברמה הטכנית, מעריכים ב-FXCM ישראל כי השבירה בשבוע שעבר של הדולר-שקל מתחת לגבול התחתון של הטווח והרמה הפסיכולוגית של 3.5 שקלים יצרה מומנטום כלפי מטה, "אבל הצמד לא צנח מתחת לשפל של ספטמבר ב-3.473 שקלים, אלא נבלם באזור 3.48 שקלים. מצד שני, הצמד לא הצליח לטפס חזרה מעל 3.5-3.51 ועל כן הלחץ נותר כלפי מטה", נכתב.

מנכ"ל פריקו יוסי פריימן מציין כי "המדד שפורסם אמש מאשר כי רמת האינפלציה בשוק הישראלי נמוכה מאמצע טווח האינפלציה עליו הכריזה הממשלה, לצד ההאטה בפעילות הכלכלית והמשבר בו נתון סקטור הייצוא. כל אלו תומכים בהפחתת שער ריבית השקל ובנקיטת צעדים להבטחת רווחיות הייצוא. בימי המסחר שנותרו עד סוף שנת הכספים ועל רקע הירידה בנפחי המסחר, יורד רף הרגישות, דבר המאפשר תנודות שערים חדות, בזמן שגופים הפועלים בהיקפים גדולים מבקשים לבצע פעולות בשוק בו מתנהל המסחר בהיקפים מצומצמים".