התקדמות בשיחות בין פרטנר למיזם הסיבים

בפרטנר רואים ב-IBC ובתשתית הסיבים שתניח, הזדמנות להגיע ליותר לקוחות במגזר הפרטי והעסקי ■ IBC תספק להפניקס שירותי ענן עם קישוריות אופטית בין מתקן של חברת טריפל סי למתקן הפניקס

התקדמות בשיחות בין חברת פרטנר ל-IBC, מיזם הסיבים האופטיים - כך נודע ל"גלובס". הצדדים עדיין רחוקים מהסכם, אבל ניכרת התקדמות במגעים ובחלק מהנושאים הצדדים נשמעים יותר אופטימיים לגבי סיכויי המו"מ.

בפרטנר רואים ב-IBC ובתשתית הסיבים שתניח, הזדמנות להגיע ליותר לקוחות עסקיים, ונראה גם במגזר הפרטי IBC ופרטנר מוכנות להתגמש באופן שפרטנר תוכל לקבל לידיה יותר שליטה ועצמאות מול הלקוח.

כזכור, המודל של מיזם הסיבים פועל כך שכל המפעילים יושבים בפורטל אינטרנטי של IBC, והלקוחות יכולים לבחור את הספק שממנו הם רוצים לקבל את השירותים. המשמעות היא אכזרית מבחינה שיווקית, מכיוון שבלחיצת עכבר לקוח יכול לעבור מספק לספק, והמפעילים נדרשים להתחרות דרך הפורטל עם ספקים קטנים יותר שיזנבו בהם.

לפרטנר וגם לסלקום חשובה השליטה בלקוח מפני שהן שחקניות גדולות ולכן הן רוצות לקבל תנאים משופרים יותר מהשחקנים הקטנים האחרים. מול סלקום כרגע המו"מ מתקדם יותר לאט.

בתוך כך, דיווחה היום IBC על הסכם לאספקת שירותי ענן עבור חברת הפניקס, כך שסוכני הביטוח יוכלו להתחבר לשירותיה ויוכלו לקבל שירותי קישוריות למערכות הפניקס לשיפור הביצועים עם קישוריות אופטית בין מתקן של חברת טריפל סי למתקן הפניקס.

על התשתית יוצעו לכל סוכן שירותי אינטרנט משופרים, שירותי דואר לכל משתמש, שירותי גיבוי לכל עמדה וכן שירותי אבטחת מידע ושירותי קבצים משותפים לסוכן. כאופציה בנוסף, לסוכנים תינתן אופציה לקבלת שרתים בענן ושירותי תמיכה (Help Desk) לכל עמדה. כל השירותים יוצעו בעלות מיוחדת של 199 שקלים לחודש עבור כל משתמש במשרדו של סוכן הביטוח.

דני לאובר, מנכ"ל IBC: "ההסכם בין טריפל סי לחברת הפניקס, הינו הגשמה של תשתית התקשורת פורצת הדרך שלנו והמודל הניטראלי והפתוח שאנו מציבים בשוק התקשורת הישראלי. הפניקס מקבלת פתרון טכנולוגי מתקדם ביותר, שנתפר על פי מידותיה, על ידי ספק שירות, ומוגש על גבי תשתית הסיבים האופטיים של IBC המאפשרת תקשורת סימטרית בקצביים גבוהים של 1Gbps".