ביוליין מזנקת 20%: תוצאות מבטיחות בניסוי לטיפול בלוקמיה

התוצאות הראשוניות מראות כי ה-BL-8040 הינו בטיחותי בכל המינונים שנבדקו עד כה, הן כטיפול עצמאי והן בשילוב עם מינון גבוה של התרופה הכימותרפית Cytarabine (Ara-C)

ביוליין הודיעה היום (ב') על תוצאות ראשוניות מבטיחות עבור BL-8040 בניסוי קליני Phase 2 בחולים בעלי התפרצות מחודשת של לוקמיה מיאלואידית חריפה (AML).

התוצאות הראשוניות מראות כי ה-BL-8040 הינו בטיחותי בכל המינונים שנבדקו עד כה, הן כטיפול עצמאי והן בשילוב עם מינון גבוה של התרופה הכימותרפית Cytarabine (Ara-C). כמו כן, נמצא כי BL-8040 מעודד נדידה משמעותית של תאים סרטניים ממח העצם למחזור הדם ההיקפי, ובכך מגדיל את חשיפתם של תאים אלה לטיפול הכימותרפי. בנוסף, נצפו סימנים של מוות משמעותי של תאים סרטניים (אפופטוזיס) בעקבות מתן של המינונים הגבוהים יותר שנבדקו עד כה.

מנכ"לית החברה, ד"ר כנרת סויצקי, מסרה: "אנו שמחים מאוד על התוצאות הראשוניות בניסוי Phase 2 ב-BL-8040 בחולי לוקמיה מיאלואידית חריפה. זהו אחד מהנכסים הקליניים המבטיחים ביותר שלנו, ותוצאות אלה מספקות תמיכה נוספת בפוטנציאל של תרופה ייחודית זו. על אף שהניסוי מצוי בשלב מוקדם וטרם השלמנו את קביעת המינון האופטימלי של התרופה, ניתן כבר לראות נדידה מרשימה של תאים סרטניים ממח העצם למחזור הדם בשיעור גבוה יותר באופן ניכר ממה שנראה עד היום בתרופות אחרות אשר נבדקו להתוויה זו. בנוסף, ישנם סימנים ראשוניים של השריית אפופטוזיס משמעותית של תאי הסרטן, בדומה למה שנצפה בניסויים פרה-קליניים עם BL-8040".