גבי רביד תייעץ לחברת הקרנות של אקסלנס

חברת הייעוץ של דני זילביגר ושל רביד, לשעבר מנכ"לית פסגות, תייעץ לבית ההשקעות בהתבסס על מודל ממוחשב לניהול השקעות במניות בחו"ל

גבי רביד, לשעבר מנכ"לית פסגות, חוזרת לענף קרנות הנאמנות. ל"גלובס" נודע כי רביד תעניק שירותי ייעוץ לחברת הקרנות של אקסלנס, שבראשה עומד צחי קורן.

אקסלנס, שמנוהל על-ידי עוזי דנינו, חתם על הסכם התקשרות עם חברת הייעוץ של רביד ושותפה דני זילביגר, שלפיו תעניק החברה לאקסלנס ייעוץ בניהול קרנות נאמנות, שמתבסס על מודל ממוחשב לניהול השקעות במניות בחו"ל.

החברה של רביד וזילביגר, שנחשב ליד ימינה של רביד עוד בימי פסגות, פיתחה כמה מודלים שמטרתם להכות את מדדי הייחוס באופן שיטתי. המודל שבו בחרו באקסלנס מתמקד במניות בחו"ל, בדגש על ארה"ב. מדובר במודל שקיים כמה שנים, וזוכה להצלחה.

בשלב הראשון תייעץ רביד בניהול קרן אחת בלבד, שתהיה ככל הנראה מסוג 80/20 (כלומר משקיעה 80% מנכסיה באג"ח והיתר במניות). עם זאת, באקסלנס מתכוונים להטמיע באופן הדרגתי את המודל של רביד בכל קרנות הנאמנות הרלוונטיות (כלומר כל קרן שמשקיעה במניות בחו"ל), ובראשן אלה שנכללות ב"שיטת השכבות" (ראו הסבר על קרנות אלה בהמשך).

רביד נחשבה לאחת הדמויות הבכירות בשוק ההון, ולמנהלת מוערכת. היא עזבה את פסגות לפני שמונה שנים לאחר שבפרקליטות הוגש נגדה כתב אישום בפרשת טובות ההנאה ליועצי ההשקעות בבנק לאומי. יחד עם זאת, הפרשה הסתיימה בהסדר טיעון, שבמסגרתו היא זוכתה מהחשדות.

סייעה ברכישת דש איפקס

את הקאמבק שלה לשוק ההון עשתה לפני כשנתיים, כשסייעה לאלי ברקת לרכוש את השליטה בבית ההשקעות דש איפקס. בעקבות זאת מונתה ב-2011 ליו"רית בית ההשקעות, אולם על רקע חילוקי דעות עזבה לאחר כשמונה חודשים בלבד.

לאורך השנים האחרונות עסקה רביד גם בייעוץ עסקי ובהקמת קרן גידור. נוסף על כך יש לה גם קשרים עסקיים עם יעקב הרפז מחברת אלפא-בול, חברת ייעוץ לניהול סיכונים. הרפז היה בעבר שותף עם בית ההשקעות אקסלנס בחברת אקסלנס גלובל מרקטס, שעסקה בעסקאות גידור במט"ח ובמוצרים מובנים.

חברת הקרנות של אקסלנס היא החברה החמישית בגודלה בענף, עם נתח שוק של כ-9% ועם נכסים מנוהלים בהיקף של 21 מיליארד שקל. בשנה שעברה השיקה אקסלנס קרנות נאמנות את שיטת השכבות, שפותחה על-ידיה ומותגה כשיטת הדגל לניהול ההשקעות בחברה, ובעתיד מיועדת רביד להעניק שירותי ייעוץ לכלל קרנות אלה.

על פי השיטה, בכל תיק או קרן יהיו שכבות בסיס שיהוו את העוגן של תיק ההשקעות, שעליהן יתווספו שכבות השקעה נוספות. מדיניות ההשקעה של כל שכבה מוגדרת, במטרה למנוע הטיה לאפיק אחד, ולבנות תיק מאוזן, שעמיד יותר לתנודות השוק.

כיום כוללת שיטת השכבות 12 קרנות, המנהלות נכסים בהיקף של כ-3.25 מיליארד שקל. מתחילת השנה גייסו קרנות אלה כ-2.2 מיליארד שקל. ככל הידוע, באקסלנס אין כוונה להעלות את דמי הניהול בקרנות שגבי רביד תייעץ בהן.