פסגות ועמיתים ישתתפו ברכישת 50% ממגדל אלקטרה?

המוסדיים עשויים להצטרף לחברת אמפא של משפחת נקש כדי לרכוש את חלקה של קבוצת אלקו במגדל המשרדים, תמורת כ-605 מיליון שקל

בית ההשקעות פסגות וקרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים בוחנים פנייה מצד משפחת נקש להצטרף לחברת אמפא בעסקת הרכישה של 50% ממגדל אלקטרה בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". בימים אלה מבצעים פסגות ועמיתים בדיקות בנוגע לתמחור העסקה ולמידת הכדאיות בהצטרפות אליה, ואם הללו יעלו ממצאים חיוביים, צפויה העסקה להיסגר בתוך כמה שבועות.

בסוף נובמבר עדכנו החברות אלקטרה ואלקטרה נדל"ן, המשתייכות לקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, כי בכוונתן למכור את חלקן במגדל המשרדים (25% כל אחת) תמורת 605 מיליון שקל - בדומה לשווי הנכס בספרים. ביתרת 50% מהנכס מחזיקה אמפא, שבבעלות משפחות נקש ופוגל, המסומנת כמועמדת מובילה לרכוש את יתרת הבעלות בו.

העסקה, אם תצא לפועל, מתוכננת להתבצע בחלוקה שווה של שליש לכל אחד מהרוכשים, כך שבסוף התהליך יעמוד חלקה של אמפא בבעלות על מגדל אלקטרה - הממוקם ברחוב יגאל אלון, סמוך למגדלי עזריאלי - על כ-66%, ואילו פסגות ועמיתים יחזיקו כ-16.5% מהנכס כל אחד.

מגדל אלקטרה מתנשא לגובה של 45 קומות, מאוכלס ב-97% ומניב הכנסה שנתית של קרוב ל-90 מיליון שקל. בנייתו של המגדל הסתיימה בשנת 2011, והוא מוערך כיום בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. במגדל שטחי משרדים בהיקף של כ-54 אלף מ"ר, וחניון תת-קרקעי המכיל מקום לכ-1,200 כלי רכב.

מכירת מחצית מהנכס נעשית כצעד נוסף של אלקטרה נדל"ן לשיפור מצבה הפיננסי ולעמידה בהתחייבויותיה. החברה נדרשת לפרוע הלוואה שלקחה בתחילת 2014 למימון חלקה בנכס, בהיקף של 178.5 מיליון שקל.

בשבוע שעבר השלימה החברה, שמנהל שי וינברג, גיוס של 100 מיליון שקל במניות מבעלת השליטה אלקו ומגופים מוסדיים, בחלוקה שווה. זמן קצר קודם לכן השלימה את מכירת פעילותה בקנדה, בתמורה כוללת של 563 מיליון שקל (חלק החברה), ודחתה פירעון התחייבויות לבנקים בישראל.

דוחות הרבעון השלישי של אלקטרה נדל"ן הראו כי לחברה עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 259 מיליון שקל. התחייבויות האג"ח שלה מגיעות לכ-400 מיליון שקל, ונסחרות בתשואה סולידית של עד 4%.

המוסדיים מרחיבים השקעות בנדל"ן

הגופים המוסדיים המקומיים מרחיבים בשנים האחרונות את השקעותיהם בתחום הנדל"ן המניב בחו"ל וגם בארץ, בעסקאות שהתשואה בהן נעה בדרך כלל סביב 8%. זאת כשברקע סביבת ריבית נמוכה, ותנאי שוק המקשים על השגת תשואות דומות באפיקי ההשקעה המסורתיים.

רק אתמול דיווחה קבוצת הביטוח הראל על השקעה משותפת של 65 מיליון אירו (כ-310 מיליון שקל) עם חברת אשטרום נכסים ברכישת בניין משרדים בגרמניה. עם עסקה זו, השקעותיהן המשותפות של השתיים בגרמניה מגיעות כבר לכ-200 מיליון אירו.

מגדל אלקטרה
 מגדל אלקטרה