הבורסה בת"א סגרה במגמה מעורבת: אופקו צנחה ב-8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.12 מיליארד שקל ■ המשקיעים בעולם נערכים לצמצום ההקלה המוניטרית בארה"ב כבר מחר ■ נוחי דנקנר איבד את השליטה באי.די.בי

בורסת ת"א נסחרה היום (ג') במגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף רושם ירידה ומדדי ת"א 75 ויתר 50 נסחרים בעליות. זאת, על רקע המגמה המעורבת בבורסות אסיה, ירידות באירופה והנעילה החיובית בוול סטריט אמש. היום נפתח המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.12 מיליארד שקל.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות של עד 0.8% לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים. מדד האמפייר סטייט ונתנוי הייצור התעשייתי הצביעו על שיפור נאה בפעילות. באסיה המדדים המובילים עולים הבוקר עד 0.7% בהובלת בורסת יפן, ובהמשך לעליות שחתמו את המסחר בוול סטריט אמש.

בכל העולם ממתינים לישיבת הפדרל ריזרב שמתחילה היום ושתוצאותיה יפורסמו ביום רביעי בערב. המשקיעים כבר נערכים כי הפד' יודיע מחר על צמצום ההקלה המוניטרית (Tapering) - לפי הערכות בשוק, הבנק צפוי לחתוך 10-15 מיליארד דולר מהתוכנית שבמסגרתה הוא רוכש אג"ח ממשלתיות ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

דנקנר איבד את אי.די.בי

אידיבי אחזקות עמדה היום במרכז, כשההכרעה הגורלית באשר לרכישת השליטה בחברה ניתנה היום בבית המשפט. השופט איתן אורנשטיין קיבל היום את הסדר הנושים באי.די.בי ודרש ממוטי בן משה לפרסם גילוי מלא על עסקיו תוך שבוע. המסחר במניית אי.די.בי הופסק בבורסה. יש להדגיש כי ההסדר ייכנס לתוקף רק לאחר שבן משה יפרסם גילוי מלא על עסקיו ב-29 בדצמבר. (לסיפור המלא)

בנק לאומי מתכוון לסגור 4 מנציגויותיו בחו"ל: באוסטרליה, בטורונטו שבקנדה, בצ'ילה ובצרפת - וזאת משיקולי התייעלות.

בנק אחר, מזרחי טפחות , החל לתת משכנתאות ללקוחות השלוחה שלו בשוויץ לצורך רכישת נדל"ן בישראל. לקוחות הבנק, בעיקר יהודים אמידים מאירופה ומאמריקה הלטינית, נוטלים את המשכנתא באמצעות השלוחה של הבנק בשוויץ, ומשעבדים את הנכס בישראל.

ביוליין המשיכה לרכז עניין על רקע תוצאות ראשוניות מבטיחות בניסוי קליני שלב 2 בחולים בעלי התפרצות מחודשת של לוקמיה מיאלואידית חריפה.

מניית ביומד נוספת, אופקו , המשיכה לרכז עניין ורשמה ירידה חדה היום על רקע דברים של בעלי החברה פיליפ פרוסט שדיבר על מוצרים עתידיים שיהוו זרזי מפתח להתפתחות החברה. פרוסט ציין את ה-Rolapitant לטיפול בסרטן, עליה הוא אמר כי "אנחנו צפויים לדווח כנראה את תוצאות שלב 3 כבר בחודש הקרוב. אין לנו שום סיבה להאמין שהתוצאות יהיו משהו אחר מאשר הצלחה".

חברת בונוס ביוגרופ הודיעה היום, כי קיבלה מקרן בירד אישור לתמיכתה בסכום השווה ל- 2.8 מיליון שקל בפרויקט משותף לפיתוח ולמסחור של טכנולוגיה חדשנית של רפואה אישית משקמת, בהתבסס על הצעה משותפת לשיתוף פעולה בין בונוס ביוגרופ לבין חברת Cellora.