ההמלצות החמות: תעודת הסל שתסדר לכם את התיק

קרן הסל MIDD של בלקרוק עוקבת אחר מדד FTSE 250, המורכב ממניות בריטיות קטנות ובינוניות

הכירו את MIDD:LN, קרן סל (ETF) הנסחרת באירלנד ועוקבת אחר מדד FTSE 250, תוך שהיא מחזיקה בנכסים המרכיבים אותו. המדד, שאחריו היא עוקבת, מורכב מ-250 חברות בריטיות, אשר מבחינת שווי השוק שלהן נמצאות מתחת לחברות של המדד המרכזי בבריטניה, 100 FTSE.

החברה המנהלת של קרן הסל היא בלקרוק, החברה הגדולה בעולם בתחום קרנות הסל, והיא מבצעת עדכון של מרכיבי התעודה פעם ברבעון. דמי הניהול הנגבים על התעודה עומדים על 0.4% לשנה, והיא נסחרת כבר משנת 2004 עם תשואה שנתית ממוצעת של קרוב ל-46% (מאז הנפקתה).

התעודה מעניקה חשיפה מגזרית ריכוזית למדי - מגזר הפיננסים מוביל במשקל של 36%, ואחריו המגזר התעשייתי עם 22.5% ומגזרי הצרכן עם 11%. תשואת הדיבידנד על התעודה היא של כ-2.4%, וההחזקה הגדולה ביותר בחברה נמוכה מ-1.5%, כך שמדובר על תעודה עם פיזור השקעות רחב ביותר.

סיכון גבוה יחסית לחברות גדולות

בנוגע לרציונל ההשקעה בתעודה, נציין כי היא מעניקה חשיפה לכלכלה הבריטית, אשר מראה סימנים רבים של התאוששות ברבעונים האחרונים. סימנים אלו מתקבלים לאורך מגוון רחב של נתונים כלכליים - החל מנתוני סנטימנט ביטחון צרכנים ועסקים, ועד לנתונים ריאליים של תוצר וייצור תעשייתי.

כך לדוגמה, ברבעון השלישי של השנה הכלכלה הבריטית צמחה בקצב רבעוני של 0.8% - אחד מקצבי הצמיחה המהירים בעולם המתועש. מבין התחומים שמניעים את ההתאוששות בכלכלה הבריטית, ניתן לציין במיוחד את שוקי העבודה והדיור.

שוק העבודה בבריטניה מראה שיפור הדרגתי ומתמשך בשנתיים האחרונות, כאשר בתקופה זו נרשמה ירידה בשיעור האבטלה (מ-8.1% ברבעון השלישי של 2011 ל-7.7% ברבעון השלישי של 2013), עלייה בשיעור ההשתתפות (מ-76.7% ל-77.8%), ובמקביל גם עלייה מתמשכת בשכר השבועי הממוצע.

בנוסף, מחירי הדיור בבריטניה ממשיכים במגמה ארוכת טווח כלפי מעלה. לפי נתונים עדכניים, מחירי הדיור בבריטניה עלו בחודש נובמבר ב-0.6% ביחס לחודש הקודם - קצב הצמיחה המהיר ביותר בחודש נובמבר מאז 2007.

להערכתנו, קרן סל זו מעניקה חשיפה לכלכלה הבריטית המתאוששת. החברות המרכיבות את קרן הסל חשופות במידה גדולה יחסית לכלכלה הבריטית המקומית, לעומת החברות במדד 100 FTSE, שמאופיינות בפעילות גלובלית יותר.

נציין כי בהתאם להשקעה במניות קטנות ובינוניות, רמת הסיכון הנגזרת מהתעודה היא גבוהה יחסית להשקעה בחברות גדולות יותר.

* הכותבים הם אנליסט המאקרו הבכיר ואנליסט אירופה של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

קרן הסל
 קרן הסל