הסוף לפירמידת IDB? אלשטיין טוען: "ביכולתנו לצמצם שכבות"

איש העסקים הארגנטינאי התראיין לחדשות ערוץ 10 והגיב להחלטת בית המשפט לאשר את הצעת ההשקעה שלו: "אלה חדשות טובות לחברה ולישראל" ■ על דנקנר: "אין לי שום מאבק נגדו, אני מעריך אותו, ואני בטוח שעם הזמן הקשר יבנה מחדש"

"אלה חדשות טובות לחברה ולישראל, אני מאוד שמח לשמוע שההצעה שלנו זכתה לרוב, ע"י בעלי האג"חים ואושרה ע"י בית המשפט, ואני גם שמח להתקדם בהשקעתנו המשמעותית בישראל", כך אמר הערב (ב') אדוארדו אלשטיין בתגובה להחלטת בית המשפט לאשר את הצעת ההשקעה שלו. "עכשיו אני סבור שהאתגר הגדול ביותר שניצב לפנינו, הוא הגעתה של הנהלה חדשה ואני חושב שבדרך זו נוכל להראות את עוצמת השקעתנו בארץ", אמר אלשטיין בראיון לחדשות ערוץ 10.

בתגובה לשאלה האם הוא מרגיש בנוח להשתלט על IDB לאחר שנוחי דנקנר בעצמו היה זה שהביא אותו להשקיע בה. אלשטיין השיב כי הייתה זו החלטתו של דנקנר לפרוש מהשותפות, לאחר שהוא דרש ממנו להפחית את החלק בו החזיק בחברה מ-50% ל-25% משום שדנקנר דרש סכום השקעה גדול מ-200 מיליון דולר.

אלשטיין הסביר עוד כי "הוא דחה את הצעתנו וזה עצוב מאוד, אין לי שום מאבק נגדו, אני מעריך אותו, ואני בטוח שעם הזמן הקשר יבנה מחדש. זהו לא זמן טוב להעביר מסר כלשהו אלא באמצעות התקשורת מכיוון שאני ממש מחבב אותו".

אלשטיין, ששוהה בימים אלו בארגנטינה, התייחס גם לתנאי שהציב בית המשפט למוטי בן משה להציג את מקורות המימון שלו בתוך תקופה של שבועיים, והביע ביטחון מלא בכך שהוא ימסור את כל המידע הנדרש. "יש לי אמונה רבה במוסדות בישראל, בייחוד במערכת המשפטית ואני משוכנע שכל המידע שהם מבקשים ימסר".

ולגבי העובדה שבן משה כלל לא היה מוכר בקהילה העסקית בישראל לפני שהצטרף לקבוצת ההשקעה של אלשטיין, אמר האחרון כי "יש לי כבוד גדול לעובדה שבן משה שמר על פרופיל נמוך, אך אני משוכנע שהחברה הישראלית שואלת את השאלות האלו ואני מכבד את זה מכיוון שזה חלק מהתהליך, ולכן אין זה מתאים שאני אחווה דעה על הצלחתו בשנים האחרונות. אני חושב שהוא מצליח מאוד, בכל דבר שהוא עשה איתנו הוא עמד במילתו".

אלשטיין סרב לספק מידע כלשהו לגבי עתיד מנכ"ל IDB הבא ואמר "אני מאמין שבישראל נמצאים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אני מעריך שזה יהיה אדם מקומי, ישראלי, אדם שמכיר את השטח, ואני בטוח שנחליט על כך בהקדם, אותו אדם יבחר לתפקיד של מנהל מקצועי, ואני מאמין ששינוי סגנון הניהול יהיה העניין המרכזי שנראה".

במהלך הראיון, אלשטיין טען כי יתכן ויש מקום לשנות את מבנה ההחזקות באיי.די.בי. "אני חושב שביכולתנו לצמצם שכבות ועלויות, וזה יהווה חלק מהאסטרטגיה, אבל אני חושב שבשלב זה הדבר הטוב ביותר שביכולתנו לעשות, הוא להיכנס בעובי הקורה של החברה ואחר כך לפעול ולשנות את מה שנדרש".