"מגה פרס" בארה"ב: שני זוכים ב-636 מיליון דולר בהגרלת הלוטו

מה הייתם עושים עם מאות מיליוני דולרים? על שאלה זו יענו שני זוכים מאושרים, שניחשו את המספרים הנכונים בהגרלת הלוטו השנייה בגודלה בתולדות ארה"ב

לפחות שני בני אדם זכו בהגרלת הלוטו האמריקאי שבה הוצע הפרס השני בגודלו בתולדות התחרות - פרס כספי בשווי דמיוני של 636 מיליון דולר בהגרלה הידועה בשם ה"מגה מיליון".

על-פי מינהלת הלוטו האמריקאי, אחד הכרטיסים המנצחים נמכר בדוכן עיתונים באטלנטה, ג'ורג'יה, ואילו הכרטיס השני נמכר בחנות "המתנות של ג'ני" בעיר סאן חוזה.

המספרים הזוכים בהגרלת הלוטו השנייה בגודלה בהיסטוריה האמריקאית הם 8,14,17,20,39, וה"מגה בול", המקבילה האמריקאית למספר החזק, עם המספר 7.

בהנהלת הלוטו קיוו בסתר ליבם כי לא יימצא השבוע זוכה, על מנת שהסכום ישבור שיא ויתקרב ככל האפשר למיליארד דולר. הפרס הגבוה ביותר חולק בחודש מארס האחרון, אז הגיע סכום הזכייה ל-656 מיליון דולר.

בחודש אוקטובר האחרון שינו בארה"ב את נהלי הגרלת הלוטו, וזאת על מנת להפוך את הסיכוי לזכייה לקשה עוד יותר. הסיכוי לנחש את המספרים הזוכים עומד היום על 1 ל-259 מיליון. בעבר הסיכוי היה גבוה יותר, אך עדיין כמעט בלתי אפשרי, כשהסיכוי לזכות בפרס הנכסף עמד על 1 ל-176 מיליון.

כעת עומדת בפני הזוכים הדילמה הבלתי נמנעת: האם לקחת את הסכום במזומן ולהסתפק ב-255 מיליון דולר "בלבד" לאחר מסים - או לחלק את הפרס לתשלומים שאותם יקבלו לאורך 30 שנה, דבר שיגדיל את סכום הזכייה לכ-477 מיליון דולר, וזאת כדי להתמודד עם תופעות מוכרות של התעשרות מהירה ואיבוד נכסים, כפי שקרה לזוכים רבים בעבר.