הוט: אף חברת כבלים בעולם לא חויבה בפריסה אוניברסלית

בהופעתה בפני ועדת החריגים לעניין השירות האוניברסלי טענה הוט כי אין לחייב אותה לפרוס תשתיות במקומות מרוחקים, כיוון שבזק כבר מגיעה לכל מקום

חברת הוט הופיעה אתמול (ג') בפני ועדת החריגים של משרד התקשורת לעניין הפריסה האוניברסלית, והעלתה את טיעוניה מדוע אין לחייב אותה לפרוס תשתית בכל נקודה בארץ.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", ועדת החריגים, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, מתכוונת לשנות מדיניות בכל הקשור לחובה האוניברסלית של הוט, כך שהחברה תחויב בשירות אוניברסלי, וועדת החריגים תדון במקרים חריגים באמת - כך שנדירים יהיו המקומות והיישובים שבהם החברה לא תפרוס תשתית.

‏הוט הסבירה לוועדה כי היא פרוסה כבר ביותר מ-90% מהיישובים, וכי באף מקום בעולם לא חייבו חברת כבלים בפריסה אוניברסלית של 100%. הוט הבהירה כי היא מוכנה לשקול בקשות של משרד התקשורת להגיע ליישוב זה או אחר, אך לטענתה אין לחייבה באופן גורף, שכן מדובר בחובה שאין בה היגיון כלכלי.

הוט הסבירה עוד כי הצרכנים לא נפגעים, מכיוון שבמקומות שבהם היא לא פרוסה, יש תשתית בזק. בנוסף, השחקנים הנוספים בשוק המתחרים בשוק הקווי נותנים שירותים על גבי התשתית של בזק, ולכן בסופו של דבר הצרכן אינו נפגע.

טענה נוספת של הוט הייתה שמיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל עומד לפרוס את תשתיותיו, ולכן במצב של 3 תשתיות הפרוסות כמעט בכל הארץ, לא יהיה נכון לדרוש ממנה לחבר יישובים מרוחקים שלא כלכלי עבורה להגיע אליהם. ‏‎‎‏