"אל תיבהלו מהקטנת תמריצים, S&P 500 בדרך ל-2,000 נק'"

יניב פגוט, האסטרטג של קבוצת איילון: "כלכלת ארה"ב בדרכה לשלב חדש וחשוב בצמיחה הכלכלית בשנת 2014 והיא צפויה להציג צמיחה הנעה בטווח של 2.5%- 3% ולחצות את רף 3% צמיחה בשנת 2015"

"אנו סבורים כי הכלכלה האמריקנית והשווקים הפיננסים יוכלו לצעוד קדימה גם אם הקטנה של 10 מיליארד דולר בתמריצים החודשיים תתרחש בטווח הקצר. להבנתנו, הפסקה מוחלטת של ההרחבה הכמותית באם אכן תתרחש בשלהי שנת 2014 תתממש רק אם כלכלת ארה"ב תפגין עוצמה ניכרת לעין והאבטלה תוסיף להתכווץ לרמה של 6.5% ואף מטה מכך". כך כותב היום יניב פגוט, האסטרטג של קבוצת איילון, לקראת הודעת הריבית של הפד הערב.

סביבת פעילות כלכלית משופרת תהווה דלק במנועי הרווחיות של החברות האמריקניות ותפצה ואף מעלה מכך על סביבת תשואות גבוהה יותר. להערכת פגוט, הריבית האפסית בארה"ב תעלה לכל המוקדם במחצית השנייה של שנת 2015 ותתמוך בעלויות מימון נמוכות. "להבנתנו כלכלת ארה"ב בדרכה לשלב חדש וחשוב בצמיחה הכלכלית בשנת 2014 והיא צפויה להציג צמיחה הנעה בטווח של 2.5%- 3% ולחצות את רף 3% צמיחה בשנת 2015. בנתונים אלו הפירמות הנכללות במדד ה- S&P 500 יוכלו להציג צמיחה ברווחיות בטווח של 7%- 9% בשנת 2014".

באשר לרווחיות החברות ברבעון הרביעי של שנת 2013 מעריך פגוט כי צפויה צמיחה של כ-6.5%, זאת כאשר שמונה מתוך עשרת הסקטורים במדד יציגו צמיחה ברווחים ביחס לרבעון הרביעי של שנת 2013. סקטור הפיננסים צפוי להציג צמיחה של כ-25% ברווח הרבעוני ביחס לרבעון המקביל אשתקד ובלעדי צמיחה חריגה זו היו רווחי החברות במדד צומחים ב-3% בלבד. מספרי ההשוואה של סקטור הפיננסים מוטים כלפי מטה בשל הפסדי חברות הביטוח ברבעון המקביל אשתקד על רקע נזקי הסופה סנדי.

סקטור התעשייה צפוי אף הוא לצמוח בקצב מהיר של 14.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. סקטור האנרגיה צפוי להציג התכווצות של 7% בשורת הרווח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הירידה ברווחי חברת אקסון מובייל גוררת את רווחי הסקטור להתכווצות חזויה של כ- 7% ואילו בנטרול תוצאות חברת אקסון מובייל היו רווחי הסקטור מתכווצים ב-4% בלבד.

ברבעון הראשון של שנת 2014 צפויים רווחי החברות במדד לצמוח ב-4.5% ואילו מן הרבעון השני של שנת 2014 ועד הרבעון הרביעי של שנת 2014 צפוי קצב צמיחה רבעוני ברווחים של כ-10% בממוצע. "אנו חוזרים על עמדתנו כי היה והחברות יעמדו בתחזית הצמיחה ברווחים והיה והסביבה הכלכלית תשתפר בהתאם לתחזיות עליהן אנו מתבססים הרי נמשיך לחוות תהליך של מתון של התרחבות מכפיל רווח עתידי. אנו סבורים כי היה והתרחיש הכלכלי עליו אנו מתבססים אכן יתממש הרי ניתן לצפות כי מדד ה-S&P 500 יחצה את רף 2000 הנקודות בשנת 2014".

הסקטורים המועדפים על פגוט לשנת 2014 בשוק המניות האמריקני הינם סקטור הטכנולוגיה, סקטור התעשייה, סקטור הפיננסים וסקטור מוצרי הצריכה המחזוריים.

לגבי ביצועי הדולר מעריך פגוט כי המטבע האמריקני יפגין עמידות יחסית אל מול סל מטבעות הסחר הרלוונטיים בשנת 2014, אולם מול השקל תלויה עוצמת הדולר בצעדי הממשלה ובנק ישראל ובלעדי צעדים נחושים שלהם בזירת המיסוי ובשוק הפתוח ימשיך השקל להפגין עוצמה חריגה.

תשואות אגרות החוב האמריקניות ל-10 שנים יזחלו מעלה לרמה של 3.2%- 3.5% במהלך שנת 2014 בכפוף להתפתחויות הכלכליות וההתנהלות של המנהיגות המוניטרית. עליית תשואות חזויה זו באגרות החוב האמריקניות הארוכות תדרבן משקיעים להגדיל תמהיל המזומן והמניות בתיק ההשקעות כחלופה להשקעה באגרות חוב בעלות משך חיים ממוצע ארוך ותתמוך במגמה החיובית בשוקי המניות.

פגוט לא סבור כי יש מקום לפאניקת עליית תשואות מוגזמת ובטוח כי הבנק המרכזי ישכיל לתקשר מדיניות ריבית נמוכה ארוכת טווח ולפיכך אובר-שוטינג כלפי מטה בשוק החוב הממשלתי ו/או שוק המניות האמריקני יהווה הזדמנות קנייה. "באטמוספרה כלכלית חזויה זו נראה כי השקעה מפוזרת באגרות חוב בדירוג השקעה נמוך (HY) תניב עוד שנת השקעות מוצלחת ביחס לחלופות ההשקעה בדירוגי ההשקעה הגבוהים".