רשימת הזהב: איזו בורסה טיפסה ביותר מ-83% ב-2013?

ב-CNBC החליטו לדרג את 10 הבורסות עם הביצועים הטובים בעולם ■ הרשימה מורכבת מבורסות במדינות מתפתחות ומדינות מפותחות כאשר התשואה הנמוכה ביותר היא 13.5%

שנת 2013 קרבה לסיומה וב-CNBC החליטו לדרג את 10 הבורסות עם הביצועים הטובים בעולם. הרשימה מורכבת מבורסות במדינות מתפתחות ומדינות מפותחות. עם תשואה של כ-24% מאז תחילת השנה, וול סטריט ניצבת במקום טוב באמצע, אך הרבה מתחת לבורסה המדורגת במקום הראשון עם תשואה של יותר מ-80%.

10. ספרד - הבורסה במדריד טיפסה בכ-13.5% לאחר שבשנה החולפת המדינה נחלצה ממיתון, למרות ששיעור האבטלה נותר במרות שיא של כ-26%.

9. שוויץ - מדד ה-SMI רשם תשואה של 14.75%.

8. גרמניה - מדד הדאקס טיפס השנה בכ-18.3%. הכלכלה החזקה באירופה והרביעית בגודלה בעולם המשיכה להתבסס ולהתחזק. אנגלה מרקל, שזכתה לאחרונה לכהונה נוספת, ממשיכה להוביל מדיניות של העמקת האינטגרציה בגוש האירו, הכוללת גם איחוד בנקאי.

7. מצרים - הבורסה בקהיר סבלה השנה מתנודתיות חדה בשל הזעזועים הפוליטיים והכלכליים, אך היא עתידה לסיים את השנה בעליות של כ-21%.

6. סעודיה - בורסת ה-Tadawul, הבורסה ששווייה נאמד בכ-400 מיליארד דולר, היא אחת מהבורסות המבודדות ביותר בעולם מאחר והיא סגורה כמעט לחלוטין למשקיעים זרים מחוץ לאזור הגולף. עם זאת, היא הוסיפה לערכה מתחילת השנה כ-23% והממשל הסעודי מאותת כי ברצונו לפתוח אותה בפני משקיעים זרים.

5. ארה"ב - בעוד שוק העבודה רשם השנה התאוששות מתונה והבנק המרכזי המשיך להזרים כסף לשווקים באמצעות התוכניות להקלה כמותית, מדד ה-S&P 500 טיפס השנה בכ-24.4%. האם מגמת העליות תימשך גם ב-2014?

4. יוון - הבורסה באתונה רשמה תשואות של 27.4% מתחילת השנה והייתה למעשה נקודת האור היחידה של הכלכלה היוונית הדועכת.

3. אירלנד - הבורסה בדבלין טיפסה השנה בכ-28%, לאחר שהמדינה עלתה על מסלול התאוששות וסיימה את חבילת החילוץ שהעניקו לה מוסדות הסיוע של גוש האירו.

2. יפן - מדד הניקיי ומדד הטופיקס סיימו שנה "רותחת" עם תשואות של 48% ו-44% בהתאמה. זאת לאחר כניסתו של שינזו אבה לתפקיד ראש הממשלה והכרזתו כי ינקוט בפעולות מוניטאריות אגרסיביות (רכישות אג"ח בכמויות עצומות) במטרה להשיג יעד אינפלציה של 2% ולהמריץ את הצמיחה.

1. ארגנטינה - את המקום הראשון במצעד הבורסות הטובות ביותר בשנת 2013 כבש מדד ה- MERVAL הארגנטינאי שטיפס מתחילת השנה בכ-83.7%. אולם, עם שיעור אבטלה גבוה, שחיתות שלטונית ואינפלציה של 25% הבורסה בארגנטינה בהחלט אינה משקפת את מצבה הכלכלי של המדינה ומושכת בעיקר ספקולנטים.