6 שבועות אחרי ההנפקה: Wix הישראלית שווה מיליארד דולר

המניה כבר עקפה את מחירי היעד של הבנקים שהחלו לסקרה רק לפני שבועיים

הזינוק במחיר מניית Wix בנאסד"ק הוביל את חברת האינטרנט הישראלית לחצות רף סמלי מרשים: שישה שבועות אחרי ההנפקה, החברה שווה כבר יותר ממיליארד דולר. בעת ההנפקה, מחיר מניית Wix נקבע על 16.5 דולר, מחיר ששיקף לה שווי שוק של כ-600 מיליון דולר. בשבועות שחלפו מאז הוסיפה המניה לערכה כ-67%, למחיר נוכחי של כ-27.6 דולר. הזינוק במניה אתמול הגיע ללא סיבה נראית לעין, ובמחזור מסחר נמוך מעט מהממוצע.

Wix הוקמה בשנת 2006, ופיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות. בעלות המניות הגדולות בחברה הן הקרנות מנגרוב ובסמר, עם כ-22% ו-21% מהמניות, בהתאמה.

אף אחת מהקרנות שהחזיקו ב-Wix לא בחרה למכור מניות במסגרת ההנפקה, ולפחות על הנייר כרגע, מדובר בהחלטה משתלמת. שווי ההחזקות של מנגרוב ובסמר עולה כעת על 200 מיליון דולר כל אחת, לעומת כ-130 מיליון דולר בהנפקה.

הקרנות לא מימשו, המייסדים כן

מייסדי החברה דווקא מימשו חלק מההחזקות במסגרת ההנפקה בנאסד"ק. המייסדים, האחים נדב ואבישי אברהמי וגיורא קפלן, מכרו כל אחד כ-484 אלף מניות, ובמחיר שנקבע בהנפקה גרף כל אחד כ-8 מיליון דולר.

אבישי אברהמי הוא מנכ"ל החברה, נדב אברהמי סמנכ"ל המו"פ שלה וגיורא קפלן הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות. נכון להיום, אבישי אברהמי מחזיק בכ-3.6% ממניות החברה, בשווי של כ-36 מיליון דולר; נדב אברהמי וקפלן מחזיקים בכ-3% ממניות Wix כל אחד, בשווי כ-30 מיליון דולר.

העליות במניית Wix הובילו לכך שמחיר המניה כבר עקף את מחירי היעד של בנקי ההשקעות, שהחלו לסקר את מנייתה רק לפני שבועיים. מדובר בגופים שליוו את הנפקת החברה כחתמים, וכנהוג, אנליסטים בגופים אלה החלו בסיקור המניה.

בתחילת דצמבר הציב בנק ההשקעות מריל לינץ' מחיר יעד של 23 דולר למניית Wix, ובאופנהיימר ונידהאם מחיר היעד נקבעו על 25 דולר. מחירי היעד היו גבוהים מעט ממחיר השוק באותו זמן, וגבוהים בעשרות אחוזים מהמחיר בהנפקה, אך כיום הם נמוכים ב-9%-17% ממחיר המניה בנאסד"ק.

למי שתוהה האם מדובר בחזרה לתקופת הבועה, נציין שביצועי מניית Wix נחשבים לסבירים יחסית לביצועי מניה של חברה אחרת מהתחום, גדולה בהרבה מ-Wix. מניית טוויטר הונפקה בבורסת ניו יורק סמוך למועד ההנפקה של Wix בנאסד"ק, וזינקה מאז ב-117%, לשווי של 30.8 מיליארד דולר.