באמת מיליארדר? לבן משה יש משכנתא ורכבו ממושכן

בעוד 11 ימים אמור איש העסקים מוטי בן משה לקבל לידיו את השליטה באי.די.בי, בכפוף לחשיפה של יכולות המימון שלו ■ מסמכים של רשם המשכונות חושפים תהיות - מדוע נזקק מיליארדר למשכנתא ומדוע מכוניתו ממושכנת?

בתוך פחות משבועיים יהיה על איש העסקים מוטי בן משה לחשוף את כל מקורותיו הכספיים על מנת לקבל לידיו את השליטה בחברת IDB. מסמכים של רשם המשכונות חושפים תהיות - מדוע נזקק מיליארדר למשכנתא ומדוע מכוניתו ממושכנת?

על פי המסמכים, לבן משה משכנתא על סך 700 אלף שקלים על ביתו במודיעין - בית ששווה כמעט שלושה מיליון שקלים. המסמכים חושפים עוד כי רכבו של בן משה - יונדאי לבנה משנת 2007 - ממושכן לבנק מזרחי טפחות.

בשיחה עם חדשות 2 אישר בן משה את קיומן של שתי ההלוואות. "רכשתי את הבית בסיוע משכנתה בריביות טובות מלכתחילה", הסביר. "לא שווה כרגע להחזיר אותה".

בנוגע לכלי הרכב אמר בן משה: "אכן קיים משכון, זה מכיוון שאחת החברות שלי בישראל, חברה פחות פעילה, איחרה בהגשת הדוחות לרשם - דבר שנודע לנו רק עכשיו באדיבות חקירותיו של דנקנר".

בן משה התייחס לפרסום הערב בחדשות 2, ואמר בערוץ 10: "את הבית שלי רכשתי ב-2006 ולקחתי משכנתה שהריבית עליה היא 1.25%. אני מוכן להחליף את כל החובות ב-IDB לרמת הריבית הזה. בעניין הרכב שלכאורה מעוקל, כפי שפורסם על ידי רואה חשבון בר לב ששכר מר דנקנר, יש איחור בדוח שנתי של אחת החברות הלא פעילות שלי בישראל, התברר לי, ולכן יש קנס של 8,000 שקל כנגדו יצא עיקול עליו לא ידעתי עד שיצא הספין. אני בטוח שאוכל להתמודד עם זה".

ביהמ"ש העביר השליטה לאלשטיין ובן משה

אתמול אישר בית המשפט המחוזי את הסדר הנושים וקבע כי השליטה בתאגיד הענק תעבור מידי דנקנר לידי שותפו לשעבר ויריבו כעת, אדוארדו אלשטיין, יחד עם שותפו מוטי בן משה. בהכרעת הדין קבע השופט איתן אורנשטיין כי מימוש ההחלטה תלוי בכך שבן-משה יחשוף יותר מעסקיו בתוך שבוע.

בן-משה בירך על ההכרעה והבהיר כי הוא נכון לעמוד בדרישת בית המשפט. "זה רגע מרגש, אני מודה לשופט על הכרעת הדין האמיצה. עברנו מסע השמצות וביום ראשון הייתי מוכן להציג לבית המשפט את המסמכים הדרושים כדי להפריך את ההכפשות חסרות השחר של קבוצת נוחי דנקנר", הצהיר.

"עדיין לא ויתרתי, אני עדיין אופטימי", אמר דנקנר לאחר ההכרעה. "עוד לא נאמרה המילה האחרונה. אני מאמין במערכת המשפט הישראלית והחלטותיה, השופט הטיל על הקבוצה השנייה לגלות את בעלי השליטה האמיתיים והמקורות הכספיים. אני מאמין בצדק ומאמין שהחברה תישאר בידינו".