מניות היום: 2 חברות ביומד המזנקות בעקבות הודעות חשובות

אנדימד חתמה על הסכם הפצה עם מפיץ מוביל בשוק האסתטי בסין לשיווק מוצרים אסתטיים ■ כן פייט קיבלה אישור פטנט בארה"ב לבדיקת הביומרקר בדגימת דם של חולים במחלות דלקתיות אוטואימוניות

2 חברות ביומד דיווחו היום בבורסה על התקדמות בפעילותן. הראשונה, אנדימד מדיקל , המפתחת, מייצרת ומוכרת מכשור רפואי קוסמטי ייחודי על בסיס טכנולוגיה מבוססת אנרגיית גלי רדיו (RF), הודיעה היום כי חתמה על הסכם הפצה עם מפיץ מוביל בשוק האסתטי בסין לשיווק מוצרים אסתטיים. החברה הסינית תשווק ותפיץ את מוצרי ה- EndyMed Glow וה-EndyMed Pro, המיועדים לשוק המקצועי של רופאים מומחים ולקליניקות אסתטיות מקצועיות.

סוכם כי מעת חתימת ההסכם המפיץ יהיה מפיץ בלעדי בסין של מוצר ה-Glow ומפיץ לא בלעדי של מוצר ה-Pro, ולכשיתקבל אישור ה-CFDA (אם וכאשר) יהפוך המפיץ למפיץ בלעדי בסין גם של מוצר ה-Pro.

המפיץ התחייב להזמין מאנדימד כבר מחתימת ההסכם מוצרים מקצועיים בכ-420 אלף שקל (120 אלף דולר), ובשנה הראשונה החל מקבלת אישור ה-CFDA (ככל שיתקבל) המפיץ יהיה מחויב בהזמנות כוללות של המוצרים המקצועיים הנ"ל בסך של כ-4 מיליון שקל (1.125 מיליון דולר) וזאת כרמת הזמנה מינימלית. הסכם ההפצה הינו לחמש שנים ממועד קבלת ה- CFDA (אם וכאשר), כאשר על המפיץ לשמור על רמת הזמנה מינימלית עם צמיחה של כ- 10% בשנה כדי לשמר את הבלעדיות בסין.

חברת אנדימד משווקת במקביל בסין באמצעות מפיצים אחרים את מוצר ה-Newa , המוצר החדש של החברה והראשון שקיבל את אישור ה-FDA למכשיר בטכנולוגיית RF לטיפול בייתי בהתוויות המאפשרות טיפול לא פולשני המפחית קמטים ומסייע במיצוק העור.

מנכ"ל אנדימד, עוזי בלומנזון אמר "אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה בין המפיץ שלנו בסין שהינו חברה מובילה בתחום האסתטי לבין אנדימד יהווה סנונית ראשונה להמשך שיתוף פעולה פורה בעתיד. בכוונתנו להמשיך ולהדק את הקשר העסקי עם המפיץ ולבחון הזדמנויות עסקיות חדשות שיקדמו את היעדים העסקיים שלנו באזור זה".

כן פייט קיבלה אישור פטנט בארה"ב

במקביל, דיווחה הבוקר חברת כן-פייט ביופרמה, העוסקת בפיתוח ומסחור תרופות בשלבים קליניים מתקדמים למחלות דלקתיות ומחלות סרטניות, כי קיבלה אישור פטנט בארה"ב לבדיקת הביומרקר בדגימת דם של חולים במחלות דלקתיות אוטואימוניות אשר תנבא את תגובת החולה לטיפול בתרופת ה-CF101 של החברה. הפטנט יהיה תקף עד שנת 2026.

בימים הקרובים עתידה כן-פייט לפרסם את התוצאות הסופיות בשני ניסויים קליניים מתקדמים, Phase III לטיפול במחלת העין היבשה, ו-Phase IIb לטיפול במחלת דלקת מפרקים שגרונית, אשר בו נעשה שימוש בבדיקה הייחודית שפיתחה כן-פייט לצורך ניבוי תגובת החולה לטיפול.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט ביופרמה , אמרה היום: "בדיקת הדם הייחודית שפיתחנו מאפשרת לרופא לנבא את תגובת החולה לטיפול בתרופת ה-CF101 שלנו. הבדיקה יכולה לשמש רופאים לפני מתן התרופה לחולה, כפי שנהוג בגישות טיפוליות מתקדמות בהן נבדקת יכולתו של החולה להגיב לתרופה טרום הטיפול".