איגוד חברי הבורסה: "ת"ז בנקאית תוזיל את עמלות המסחר"

איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים שלח היום מכתב למפקח על הבנקים, בבקשה להכליל במסגרת תעודת הזהות הבנקאית הוראה שתחייב את הבנקים להכניס גם דיווח על פעולות ותנועות בניירות ערך של הלקוח

איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים שלח היום (א') מכתב למפקח על הבנקים דודו זקן, בבקשה להכליל במסגרת תעודת הזהות הבנקאית הוראה שתחייב את הבנקים להכניס גם דיווח על פעולות ותנועות בניירות ערך של הלקוח.

הדרישה מגיעה בעקבות כוונת האיגוד לאפשר תנאי תחרות הוגנים בענף הברוקראז', זאת מתוך מטרה להקל על הצרכנים ולהביא בסופו של דבר להורדת עמלות מסחר בניירות ערך וכן להוזלת האשראים כנגד ניירות ערך.

אלעד בנבג'י, מנכ"ל אקסלנס נשואה שירותי בורסה ויו"ר משותף של איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים, אמר כי "תעודת זהות בנקאית תאפשר תחרות ערה במגזר הפיננסי ולקוחות בנקים יוכלו בקלות לקבל שירותים שונים מחברי בורסה שאינם בנקים. תחרות זו תוריד הן את עמלות המסחר בבורסה והן את עלויות מימון ניירות ערך. הקמת המערכת הסגורה תהיה צעד משלים לתעודת הזהות שיסייע לחברי הבורסה להציע תעריפי עמלות נמוכים יותר למרבית ממחזיקי תיקי ההשקעות".

ענת פרומקיס, יו"ר משותפת של איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים, הוסיפה כי "המערכת הסגורה בשילוב תעודת זהות בנקאית תתרום רבות להגברת התחרות במגזר הלקוחות הקמעונאיים וכן צפויה להגביר את הנזילות והסחירות בבורסה".

נזכיר כי בדוח הצוות להגברת התחרותיות בבנקים (ועדת זקן) בראשות המפקח על הבנקים בוצעה השוואה לפיה התשלום הממוצע של לקוחות הבנקים בעמלות ניירות ערך הוא כ-0.35%, זאת לעומת עמלה של 0.1% אצל חברי הבורסה - פער של מעל לפי שלושה במחיר לבנקים, שגובים עמלות של כ-3 מיליארד שקל בשנה בניירות ערך מלקוחות.