האמריקאים הוציאו 5 מיליארד דולר ב-2013 על שידרוג האייפון

לפי נתונים של חברת SellCell.com, העלות הממוצעת של שידורג מכשיר האייפון למכשיר חדש יותר, עומדת על 151 דולר בכל שנתיים ■ האמריקאים מוציאים יותר מ-11 מיליארד דולר בשנה על שידרוג הסמארטפונים שברשותם

בשנה החולפת האמריקאים הוציאו 5 מיליארד דולר במטרה לשדרג את האייפון שברשותם - כך לפי נתונים של חברת המחקר SellCell.com. העלות הממוצעת של שידורג מכשיר האייפון למכשיר חדש יותר, עומדת על 151 דולר בכל שנתיים.

"אנו אומה של אוהבי טלפונים סלולריים - אובססיביים לגבי השגת מכשיר נוצץ וחדש יותר", אומר קרייג טימינס, דובר חברת SellCell.com.

לפי נתונים של חברת ComScore, אפל אחראית על 41% משוק הסמארטפונים בארה"ב ובעלי האייפון משלמים יותר מהמחיר הממוצע של שידרוג הסמארטפון, שעומד על כ-130 דולר.

למעשה, האמריקאים מוציאים יותר מ-11 מיליארד דולר בשנה על שידרוג הסמארטפונים לדגמים חדשים יותר וכ-23% מכלל הבוגרים בארה"ב משדרגים את מכשיר האייפון שברשותם בכל שנה.

אז מדוע האמריקאים משדרגים את הסמארטפונים שלהם באופן תדיר כל-כך? מעבר לעובדה שקיימים תמריצים רבים לשדרג את מכשיר הסלולר בהסכם ההתקשרות עם חברות הסלולר, לפי מחקר חדש, לאמריקאים יש מערכת יחסים רגשית עם הסמארטפון שלהם. כך למשל, המחקר מצא שכ-44% מבעלי הסמארטפונים - כ-56% מאוכלוסיית ארה"ב - מניחים עם הסמארטפון שלהם ליד המיטה בלילה, כאשר מרבית המשתתפים במחקר ציינו כי הם לא רוצים לפספס שיחות, הודעות טקסט או עדכונים אחרים במהלך הלילה. כ-30% מבעלי הסמארטפונים תיארו את הסמארטפונים שברשותם כמשהו שהם אינם יכולים לחיות בלעדיו.