הפניקס: לאשר שכר ב-15 מ' ש' ואופציות ב-22 מ' ש' למנכ"ל

בעלי מניות המיעוט של הפניקס יתבקשו לאשר את הסכם ההעסקה החדש של אייל לפידות, שכהונתו הוארכה ב-3 שנים ■ הדירקטוריון כבר אישר

קבוצת הביטוח הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, מאריכה את כהונת המנכ"ל אייל לפידות ביותר מ-3 שנים, עד חודש יוני 2017. בנוסף, אישר הדירקטוריון חבילת אופציות ששוויה כ-22 מיליון שקל. במסגרת הסכם ההעסקה החדש של לפידות נקבע כי הוא עשוי לקבל שכר, מענקים ואופציות בעלות שיכולה להגיע לכ-15 מיליון שקל לשנה. הסכם ההעסקה החדש של לפידות יעמוד עתה לאישור בעלי מניות המיעוט בקבוצה.

במסגרת החלטת הדירקטוריון נקבע, שלפידות יקבל כ-6.2 מיליון אופציות לכ-2.5% ממניות קבוצת הביטוח, שאותה הוא מנהל מאז אמצע 2009. השווי של חבילת האופציות הוא כ-6.8 מיליון שקל לשנה, כשמחיר המימוש הוא 13.2 שקל למניה - כ-1.5% בלבד מתחת למחיר המניה ערב אישור ההסכם. בשעות הצהריים נסחרה הפניקס ב-13.4 שקל למניה.

יתר תנאי העסקתו של לפידות כבר אושרו, ועלותם השנתית היא עד 8 מיליון שקל. כך, לפידות זכאי לשכר חודשי ברוטו של 136 אלף שקל (1.63 מיליון שקל בשנה), צמוד למדד. בנוסף, הוא יקבל מדי שנה סכום קבוע של 1.35 מיליון שקל ללא תלות בתוצאות, צמוד למדד.

לפידות זכאי גם למענק תלוי תוצאות, שקבלתו (והיקפו) תלוי בהשגת רווח כולל המייצג תשואה על ההון של 7% ומעלה. אם החברה תציג תשואת רווח כולל של 17% ומעלה, המענק השנתי המשתנה יעמוד על מקסימום 4 מיליון שקל לשנה.

לפידות גם זכאי למצנח זהב שכולל תקופת הודעה מוקדמת של 4 חודשים, ימי החופשה שיצבור ועוד 6 חודשי הסתגלות. מדובר, כנראה, בלפחות 2.7 מיליון שקל.

הפניקס נמצאת על המדף זה זמן, כשלאחרונה נודע כי קבוצת דלק שכרה את שירותי בנק וולס פארגו במטרה שימצא קונה להחזקותיה בקבוצת הביטוח והפיננסים. המהלך למכירת הפניקס העלה הילוך, כשגם המנכ"ל לפידות עשוי להיות חלק מהקבוצה הרוכשת.