גורמים בשוק: ייתכן שאייפקס נערכת למכירת פסגות

פסגות מתעניין בקניית חברת ניהול התיקים של בנק אגוד, "אימפקט", ולאחרונה פנה גם למגדל בניסיון לרכוש חלק ממגדל שוקי הון

האם בית ההשקעות הגדול בישראל במסע רכישות לקראת מכירה אפשרית? ל"גלובס" נודע כי פסגות הביע עניין ברכישת חברת ניהול התיקים "אימפקט", שבבעלות בנק אגוד. זאת, במסגרת פניות לכמה בנקים בהצעה לרכוש את חברות ניהול התיקים שלהם. אך בניגוד אליהם, חברת ניהול התיקים של בנק אגוד - המנהלת כיום כ-2 מיליארד שקל עבור לקוחות פרטיים ומוסדיים וכן חברות פרטיות וציבוריות - היא היחידה שנמצאת כרגע על המדף.

בפסגות בחרו שלא להגיב לדברים. מחברת אימפקט של אגוד נמסר כי "בשלב זה לא התקבלה כל החלטה על מכירת החברה".

על-פי גורמים בשוק, בפסגות נערכים למכירה אפשרית על-ידי קרן אייפקס, ולכן לאחרונה הביעו עניין ברכישות פוטנציאליות שיסייעו לפסגות לצמוח ולהשביח את שוויו במהירות. אייפקס ישראל, שבניהולה של זהבית כהן, רכשה את השליטה בפסגות לפני 3 שנים לפני שווי של 2.7 מיליארד שקל, שנחשב גבוה.

בשבוע שעבר, נזכיר, חשף "גלובס" כי מנכ"ל פסגות, חגי בדש, פנה לבעל השליטה בקבוצת מגדל, שלמה אליהו, והציע לרכוש ממנו חלק מחברת הקרנות של מגדל שוקי הון. ואולם, האחרון סירב בטענה ש"מגדל שוקי הון לא למכירה, ולא תהיה למכירה". רכישת חלק מקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון הייתה מחזירה לפסגות את תואר השחקן הגדול בענף קרנות הנאמנות, שממנו נפרדה לאחרונה בעקבות מיזוג מיטב דש.

ירידה ברווחי אימפקט

אימפקט ניהול תיקי השקעות נחשבת לחברה קטנה יחסית בענף, ולכן היא לא צפויה להשפיע מהותית על פסגות. בנוסף, בתקופה האחרונה נרשמה ירידה חדה בתוצאותיה הכספיות. כך, למשל, בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלקו של אגוד ברווח הנקי של אימפקט עמד על כ-100 אלף שקל - ירידה של 85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, מבחינת פסגות מדובר במהלך חיובי, ולא רק בגלל שמדובר בעסקה במחיר נמוך יחסית. בית ההשקעות, שמנהל כיום כ-180 מיליארד שקל, מתוכם 60 מיליארד שקל בניהול תיקים, ייהנה מערך מיידי מהעסקה, משום שהשילוב עם הפעילות הקיימת יתורגם בשורת הרווח. בענף ניהול התיקים, נזכיר, אין מגבלת נתח שוק.

היוזמות של פסגות לבצע רכישות נעשות כשברקע שתי עסקאות מהותיות שבוצעו על-ידו. מדובר ברכישת חברת תעודות הסל של מיטב תמורת 150 מיליון שקל במארס האחרון - שהפך את פסגות סל לחברה השלישית בגודלה בענף; ורכישת פעילות ביטוח החיים של חברת הביטוח שירביט תמורת כ-12 מיליון שקל - שמיתגה אותו כבית ההשקעות הראשון שנכנס לתחום הביטוח. בעבור רכישות אלה הזרימה בשנה האחרונה אייפקס כ-200 מיליון שקל.