הדולר ירד ב-0.42% וננעל בשער של 3.503 שקלים

FXCM ישראל: "אזור 3.47-3.50 שקלים מהווה כעת אזור תמיכה שאם בנק ישראל לא יצליח להגן עליו, הצמד עשוי לצנוח מטה לרמות שפל"

הדולר היציג ירד היום (ב') בשיעור של 0.42% וננעל בשער של 3.503 שקלים, בעוד האירו נותר יציב ושערו היציג ננעל ב-4.796 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מנסים הבוקר לספק תחזית לשנת 2014: "על פניו, מדיניות הצמצום של הבנק הפדרלי אמורה לסייע לאושש את הדולר. ואולם, חשוב לזכור שהבנק הדגיש את התחייבותו להותיר את הריבית על הדולר ברמת אפס גם ב-2014 וכנראה גם ב-2015. הריבית האפסית מציבה את הדולר בעמדת נחיתות, מבחינת התשואה, מול כמעט כל מטבע בעולם או נכס פיננסי אחר. על כן, אם שוקי המניות ימשיכו לטפס ונראה סנטימנט סיכון חיובי בשוק העולמי, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש, וזאת למרות האמון הגובר בכלכלה האמריקנית.

המגמה של הדולר-שקל לא תאמה תמיד את המגמה של הדולר בעולם כאשר הצמד נסחר במהלך מרבית שנת 2013 במגמה שנעה בין ירידה ודשדוש. גם ב-2014 שער החליפין ימשיך לטרוד את מנוחתם של מקבלי ההחלטות בבנק ישראל ובממשלה. אזור 3.47-3.50 שקלים מהווה כעת אזור תמיכה שאם בנק ישראל לא יצליח להגן עליו, הצמד עשוי לצנוח מטה לרמות שפל שיסכנו משמעותית את הייצוא ואת המשק הישראלי כולו".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "על רקע הורדת דירוג האשראי של גוש האירו ביום שישי האחרון והנתונים המרשימים של הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי (צמיחה של 4.1% לעומת ציפייה ל-3.6%), מוענק לדולר סנטימנט חיובי התורם להתחזקותו אל מול המטבעות המרכזיים. בזירה המקומית אפשר ובבנק ישראל תלו תקוות בתוכנית צמצום ההרחבה הכמותית ובפוטנציאל התחזקות הדולר אל מול המטבעות, אולם על רקע ההידרדרות המתמשכת בשער הדולר וחוסר האונים המופגן מצד בנק ישראל, ראוי כי קובעי המדיניות לא יהססו ויפעלו להפחתת שער ריבית השקל באופן דרמטי כבר בטווח הקצר, מהלך שראוי כי יהיה חלק מסל צעדים שיופעל לצורך הבטחת רווחיות הייצוא ועתיד התעשייה בישראל. על רקע העובדה כי בבנק ישראל ובאוצר ערים לזעקות הנשמעות מצד יצואנים, תעשיינים ואף סוחרי המטבע, שמועדים להשלכות ההרסניות שיש לחולשת הדולר על השוק המקומי. חוסר התגובה מלמדת כי קרנית פלוג היא לא סטנלי פישר בכל הקשור למדיניות הטיפול בשוק המט"ח, העדות הכי טובה לכך היא הפסיביות של בנק ישראל בכל הנוגע לשער הדולר".

ב-ATRADE מסבירים כי "הדולר הצליח לבסס את מעמדו מעל 3.5 שקלים על רקע התחזקותו בעולם. רמת המפתח הקרובה ניצבת ב-3.57 שקלים. פריצה מעל רמה זו תוביל למהלך עליות חד לכיוון 3.65 שקלים. גם בזירת המט"ח, הנזילות צפויה לרדת ובשל כך יתכן כי הצמד המקומי ידשדש לו לאורך השבוע בין 3.5-3.57 שקלים ולא יצליח לפרוץ מעלה עד לתחילת השנה הבאה".