מוצר של אופקו השיג תוצאות טובות - אך התגובות מעורבות

חברת Tesaro, שלה הסכם פיתוח משותף עם אופקו סביב מוצר למניעת בחילות אצל מטופלי כימותרפיה בשם Rolapitant, הודיעה על תוצאות טובות בניסוי שלב III ■ מניית אופקו עלתה, של טסרו ירדה

חברת Tesaro, שלה הסכם פיתוח משותף עם חברת אופקו סביב מוצר למניעת בחילות אצל מטופלי כימותרפיה בשם Rolapitant, הודיעה על תוצאות בניסוי שלב III. טסרו ציינה כי התוצאות טובות, ולכן היא נערכת לרישום המוצר לשיווק ותגיש מסמכי הרישום סביב אמצע 2014.

ואולם, מניית טסרו ירדה 1.39%, ושווי החברה עומד על 1.2 מיליארד דולר. ככל הנראה, מעריך השוק כי התוצאות אמנם מאפשרות רישום של המוצר לשיווק, אך נותנות לו יתרון מוגבל מול התחרות הקיימות - לא מספיק כדי להצדיק את השווי של טסרו, שמוצר זה הוא המוצר העיקרי שלה.

מניית אופקו , שייסד ומנהל פיליפ פרוסט, דווקא עלתה 2.5% ושוויה 3.6 מיליארד דולר.

טסרו ציינה בהודעתה כי אף שקיימות תרופות לטיפול בבחילות אצל חולים המטופלים בכימותרפיה, למוצר שלה יתרונות בכך שהוא חי זמן רב יותר בדם, ניתן כגלולה אחת בלבד ואין לו אינטראקציות שליליות עם תרופות קיימות.

יש דמיון בין התוצאות של טסרו לבין אלה של כן פייט, בכך שברור שהתרופה יעילה יותר מתרופת דמה, וככל הנראה אף ניתן להביא אותה לידי רישום, אך עדיין לא ברור בדיוק מה מעמדה התחרותי בשוק.

בהסכם השיווק בין אופקו לבין טסרו נקבע, כי טסרו תשלם לאופקו 121 מיליון דולר במקדמה (שכבר התקבלה) ובתשלומי אבני דרך, וכן תעביר לה תמלוגים דו-ספרתיים מן המכירות. כך, זרם ההכנסות לאופקו מן המוצר תלוי הן בעצם הגעת המוצר לשוק והן במידת הצלחתו בו.