הבורסה סגרה במגמה מעורבת; חברה לישראל עלתה 2.6%

בארה"ב ובאירופה לא מתקיים היום מסחר לרגל חג המולד ■ ארז ויגודמן צפוי להתמנות למנכ"ל טבע ■ כיל וטבע שילמו למדינה מס על הרווחים הכלואים במט"ח ולא בשקלים

הבורסה בת"א היא בין הבורסות הבודדות בעולם שבה התנהל היום (ד') מסחר, היות ורוב שוקי העולם לא פועלים היום לרגל חופשת חד המולד. בחלק מבורסות אסיה התקיים היום מסחר, אירופה לא נסחרת, כמו גם בורסות וול סטריט. בכל אופן, יום תנודתי באחד העם נסגר במגמה מעורבת. נזכיר כי מחר תתקיים פקיעת אופציות המעו"ף לחודש דצמבר. מחזור המסחר הסתכם בכ-611 מיליון שקל.

בוול סטריט ננעל אתמול יום מסחר מקוצר בשעה 20:00 בעליות שערים של עד 0.4% על רקע נתוני מאקרו טובים: ההזמנות לסחורות בנות קיימא נובמבר עלו יותר מהצפי ומכירות הבתים ירדו אך עדיין מדובר במספרים הקרובים לקצב המכירות של 2008. מדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 שברו עוד שיא.

באסיה נסחרו הבוקר רק בורסות יפן ושנגחאי והן רשמו עליות שערים קלות במסחר דליל ביותר. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עולים עד 0.3%.

הבורסה בת"א סיכמה אתמול את שנת 2013, והנתונים מצביעים על שיפור בשורה של פרמטרים מרכזיים בהשוואה לשנים קודמות. המעו"ף ות"א-100 עלו בכ-13% כל אחד השנה, מדד יתר-50 התחזק ב-29%, ומדד חברות התקשורת זינק השנה בכ-50%. מדד הביומד עלה ב-30% השנה.

המדד הגרוע ביותר השנה בבורסה היה הבלוטק, שהניב תשואה של 6% בלבד. מדד מניות הנפט והגז עלה ב-24% ומדד הנדל"ן ב-22%. מחזור המסחר היומי במניות עלה השנה ב-10% בהשוואה לשנה שעברה, ועמד על 1.2 מיליארד שקל בממוצע.

ארז ויגודמן צפוי להתמנות למנכ"ל טבע

ארז ויגודמן צפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל טבע , כך נודע ל"גלובס". ההכרזה הרשמית על כך צפויה רק בינואר, אבל המינוי של ויגודמן עשוי לחזק את "הזיקה הישראלית" שחשובה לחלק מחברי הדירקטוריון של החברה הבינלאומית.

ואם בטבע עסקינן, אז החברה היא אחד מהחברות הגדולות, כמו גם כיל , שמדינת ישראל אפשרה להן לשלם את מיסי הרווחים הכלואים ישירות לחשבון המט"ח שלה המנוהל בבנק ישראל. זאת, כי מדובר במס בסכום של כמיליארד דולר, והחשש היה שאם הוא יומר לשקלים בבנקים ואז ישולם למדינה, הדבר ישפיע על שער הדולר ויעצים את מגמת ההיחלשות שלו מול השקל. מהלך זה גם חוסך לחברות את עלויות המרת המטבע.

מניית בריינסוויי המשיכה את המומנטום החיובי ורשמה עלייה. גם ביומדיקס בלטה בעלייה חדה.