שקט מתוח בדרום; איראן: יש לעצור את פשעי ישראל בעזה

לא נרשמו אירועים חריגים בשעות הלילה בגבול רצועת עזה, אך תושבי הדרום חוששים מהסלמה לאחר תקיפת צה"ל אתמול ברצועה ■ איראן מגנה: "אין ספק שזה מהלך שנובע מייאוש ופחד מפני אינתיפאדה שלישית מצד הפלסטינים המדוכאים"

דריכות רבה בדרום לאחר יום סוער: לא נרשמו אירועים חריגים בשעות הלילה בגבול רצועת עזה, אך תושבי הדרום חוששים מהסלמה לאחר תקיפת צה"ל אתמול ברצועה. אמש בשעות הערב תקף צה"ל 6 יעדים ברצועה מהאוויר ומהקרקע באמצעות טנקים וכוחות חיל רגלים, כתגובה על רצח סלאח אבו אלטיף, עובד קבלן של משרד הביטחון שנהרג אתמול (ג') בגבול עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו. מי שניסה אותנו - חטף. מי שינסה אותנו - יחטוף".

לפי דיווחי הפלסטינים, בתקיפות נהרגו שני בני אדם, בהם ילדה בת 4. לדברי הגורם, התגובה הצבאית נועדה להעביר מסר חד משמעי, אך עם זאת הבהיר: "אנחנו רוצים להכיל את האירוע, ולא לדרדר אותו". עם זאת, ההערכות הן כי לא תהיה הסלמה.

"איראן גינתה את תקיפת צה"ל בעזה וטענה כי "יש לעצור את פשעי ישראל. אין ספק שהצעד הישראלי הוא מהלך שנובע מייאוש ופחד מפני אינתיפאדה שלישית מצד הפלסטינים המדוכאים, בעיקר בגדה המערבית", אמרה דוברת משרד החוץ האירני מרזייח אפקם.

הדוברת הדגישה כי "איראן רואה בישראל אחראית להשלכות של ההסלמה בטרור המדינתי", וקראה לאו"ם ולגופים בינלאומיים נוספים לגנות את "הזוועות שמבצע המשטר הציוני". "יש לעצור את ישראל מביצוע פשעים נגד המדוכאים והנצורים בעזה", הוסיפה אפקם.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הגיב אמש על האירועים בדרום, והביע דאגה מההסלמה. באן קרא לשני הצדדים "לנהוג באיפוק מקסימלי כדי למנוע שפיכות דמים".

דוברו של מזכ"ל האו"ם פרסם את ההודעה, המגנה את הרג אבו אלטיף בגבול עזה ואת הפיצוץ באוטובוס, כמו גם את מותה של הילדה הפלסטינית. "מזכ"ל האו"ם דוחה את כל פעולות התקיפה כלפי אזרחים. יש צורך לשמר את הפסקת האש מנובמבר 2012 ולהחזיר את השקט, על מנת לאפשר את פתרון שתי המדינות, שישים קץ לאלימות", נכתב בהודעתו.