אחרי שטסה 115% בשבוע - אורמד בוחנת רישום בת"א

מניית החברה עלתה 115% בנאסד"ק בשבוע האחרון, על רקע דוח חיובי ותוצאות ניסוי חיוביות

חברת אורמד המפתחת גלולת אינסולין בבליעה לטיפול בחולי סוכרת, ונסחרת כיום בנאסד"ק ובבורסה של פרנקפורט, גייסה היום 13 מיליון דולר מהקרנות Special situation fund ו-Sabby Capital Healthcare, המתמחות בתחום הבריאות - כך נודע ל"גלובס".

הגיוס בוצע לפי מחיר מניה של 10 דולר, דיסקאונט של 50% על מחיר הסגירה שלה אתמול בנאסד"ק, אולם יש לציין כי מניית החברה עלתה 115% מתחילת השבוע.

מחיר המניה בגיוס גבוה ב-50% מזה בו בוצע הגיוס האחרון של החברה, לפני חצי שנה בלבד. בהנפקה הפרטית שהובילו אז החתמים Ageis ו-Maxim, גייסה החברה 4.6 מיליון דולר לפי מחיר של 7 דולר למניה, כמעט מחיר השוק בעת ההודעה.

מניית אורמד עלתה בין היתר בעקבות דוח שפורסם לפני כמה שבועות על ידי בנק ההשקעות אגיס (שכאמור הוביל את ההנפקה הפרטית של החברה), בו הוצב לה מחיר יעד של 25 דולר - 60% מעל שוויה הבוקר לאחר העליות, וכ-121% מעל שוויה בעת כתיבת הדוח.

ניסויים מוצלחים

ההסבר לעלייה הצפויה בשווי, על פי האנליסט של אגיס, הוא השוק הגדול בו יתחרה המוצר אם וכאשר יאושר לשיווק, וכן הצפי לקבל בחודשים הקרובים את תוצאות ניסוי שלב IIb במוצר המוביל של החברה.

גורם נוסף שהוביל לעלייה במניה היה תוצאות ניסוי ראשוני שביצעה אורמד במוצר שלה לסוכרת נעורים, לצד הניסוי המוביל במוצר לסוכרת מבוגרים. בניסוי נמצא כי ניתן להביא אינסולין לדם של חולי סוכרת נעורים, והחברה ציינה כי ייתכן שהמוצר יפותח גם לקבוצה זו.

בימים אלה בוחנת אורמד את האפשרות לרישום נוסף, גם בבורסה בת"א. שווי החברה היום עומד על כ-120 מיליון דולר, כך שאם תירשם היא צפויה להשתלב במדדי הביומד והיתר 50.

אורמד הוקמה על ידי נדב קדרון, המנהל אותה עד היום, על בסיס המחקר של אמו, פרופ' מרים קדרון, באוניברסיטה העברית. היא מוזגה לשלד בורסאי בבורסת ה-OTC בשנת 2007, ושודרגה למסחר בנאסד"ק בתחילת 2013.

החברה היא אחת מבין מספר חברות, מקטנות ועד ענקיות, הנמצאות במרוץ לפיתוח גלולה המאפשרת מתן אינסולין בבליעה. המוצר הזה לא יחליף באופן מוחלט את זריקות האינסולין ישירות לדם, המקובלות היום לטיפול בסוכרת, אולם יהווה טיפול משלים.