ההמלצות החמות: 10 מניות שחייבות להיות בתיק ב-2014

דיאנה פורכגוט-רות' מספקת 10 מניות ממגזרים שונים שצפויים ליהנות מהמשך הצמיחה הכלכלית בארה"ב

שוק המניות האמריקאי אמנם עלה בכ-30% השנה ורבים חוששים ממימושים בפתח ומתקשים להאמין ששנת 2014 תהיה כה טובה. דווקא בעת הזו, דיאנה פורכגוט-רות' מאתר מרקטוואץ' ממליצה על 10 מניות שחייבות להיות בתיק ההשקעות בשנה הבאה, שכן לטענה מדובר במניות הנבחרות ביותר בסקטורים שייהנו מההתאוששות בכלכלת ארה"ב בשנת 2014. פורכגוט-רות' כיהנה בעבר ככלכלנית בכירה במשרד העבודה בארה"ב והיום מנהלת את Economics21 במכון מנהטן.

1. Devon Energy : שתי הסיבות העיקריות להיצמד לחברה הזו הן מהפכת האנרגיה שחווה צפון אמריקה (בעיקר בשל טכנולוגיית פצלי הנפט) והעובדה שמקסיקו הביאה לסוף המונופול בתעשיית הנפט במדינה. החברה מפיקה נפט וגז טבעי וכמו כן פעילה בחיפושי מאגרים. "זו השקעה בסיכון נמוך. בום האנרגיה בארה"ב לא מראה סימני האטה והסקטור יכול לצמוח אפילו מהר יותר בעזרת הקלות רגולטוריות", מציינת פורכגוט-רות'.

2. Chesapeake Energy : מדובר ביצרנית נפט גדולה נוספת המפיקה 3.5 מיליארד רגל מעוקב של גז טבעי מדי יום. מכירות החברה זינקו ב-195% בשנה האחרונה.

3. AES : עוד חברת אנרגיה, אך הפעם חברה לייצור חשמל בעלת חשיפה לשווקים מתעוררים באמריקה הלטינית.

4. מקדונלד'ס : "המניה לא יקרה, העסקים שלה חזקים והיא מציעה תשואה דיבידנד של 3.4%", כותבת פורכגוט-רות'. "בגלל שהפד יחזיק את הריבית ברמה אפסית לתקופה ממושכת, תשואות דיבידנד מפתות משקיעים סולידיים בסביבה זו". היא מציינת גם מוצרים חדשים יחסית של החברה כגון מק'פה או ממתקי פירות כמשפרי צמיחה, אך הזהירה כי הקריאות להעלות את שכר העובדים ברשת עלולות לפגוע ברווחים כי החברה לא תוכל לגלגל את רוב העלייה לצרכן בשל התחרות העזה בענף.

5. פייזר : חברת התרופות הגלובלית עומדת בפני אתגרים של פקיעת פטנטים מובילים שלה, אך היא ממשיכה לפתח תרופות חדשות וההנהלה ממשיכה תוכנית לרכישה עצמית של מניות (BuyBack) באופן אגרסיבי. לשם ההמחשה, בשנת 2010 היו לחברה 8 מיליון מניות בשוק וכעת מספרן ירד ל-6.5 מיליון מניות.

6. אינטל : פורכגוט-רות' מציינת לשבח את הנוכחות הגלובלית של אינטל ואת העובדה שחברות רבות כל כך תלויות בשבבים שלה. היא מכנה את המניה "השקעה בסיכון נמוך".

7. Kratos Defense & Security Solutions (סימול: KTOS): החברה עובדת בעיקר מול גופי ההגנה בארה"ב לאספקת מערכות נשק, מעקב, מודיעין ורשתות תקשורת. "זו חברה בינונית עם פוטנציאל צמיחה", סבורה פורכגוט-רות'. "למרות שהתעשייה הצבאית מקצצת, חברות 'רזות' כמו Kratos יזכו ביותר חוזים מהצבא וימשיכו להתפתח".

8. מיקרוסופט : פורכגוט-רות' מתייחסת להצלחה בהשקה של קונסולת אקס בוקס 1 אך מתייחסת גם לקושי של החברה בשוק המובייל, שם שולטות ביד רמה אפל וגוגל: "רכישת נוקיה תאפשר לחברה להתחרות באפל ואנדרואיד. נכון, החברה עדיין מחפשת מנכ"ל שיחליף את סטיב באלמר, אך התחזית ארוכת-הטווח לחברה טומנת אפסייד רב, לצד מספר סיכונים. בנוסף, התחזיות ארוכות-הטווח באשר למכירות, רווחים ודיבידנדים עדיין חיוביות ואמורות לייצר מומנטום טוב".

9. וולס פרגו : רגולציית דוד-פרנק בארה"ב תקשה על בנקים קטנים להתחרות בבנקים הלאומיים כגון וולס פרגו. לבנק מודל עסקי מגוון ותזרים מזומנים חזק ולפי פורכגוט-רות' הוא צפוי למשוך יותר ויותר לקוחות שינטשו בנקים קטנים.

10. וול מארט : "יש מקום לצמיחה בחברה על רקע ההתפשטות הגלובלית", קובעת פורכגוט-רות'. ארה"ב אחראית ל-60% ממכירות הרשת ואילו חטיבת Wal-Mart International מספקת 30% מהמכירות. "חדירה לשווקים חדשים, בייחוד לשווקים המתעוררים, דורשת סבלנות. בניגוד למקדונלד'ס, וול מארט משלמת לעובדיה יותר משכר מינימום כך שהדרישות החדשות להעלאת שכר לא ישפיעו על רווחיה", כותבת פורכגוט-רות'.