נעילה שלילית בבורסה בת"א; כן פייט צללה 16%, אופקו 5%

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "כישלון הפריצה של 1,343 נקודות במעו"ף כלפי מעלה הוא סימן דובי" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-708 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בירידות שערים, על רקע הנעשה בחו"ל כאשר צפוי שבוע מסחר רגוע יחסית עם מחזורי מסחר נמוכים על רקע חג המולד וחגיגות השנה החדשה בעולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-708 מיליון שקל.

מדדי המניות בוול סטריט סגרו את השבוע ביציבות וברמות שיא. מדד S&P 500 בדרך לסגור את שנת 2013 בעלייה של 29%, כאשר המעו"ף עלה בכ-12% עד כה השנה. מתחילת גל העליות במארס 2009 זינק ה-S&P 500 ב-172% לאור 3 תוכניות תמרוץ של הפדרל ריזרב.

זיו סגל המנתח הטכני של "גלובס", מזהיר מפני תיקון אפשרי בקרוב בבורסה בשל הכישלון בפריצת רמת 1,343 נקודות במעו"ף.

"ת"א-25 לא הצליח לפרוץ את רמת ה-1,343 נקודות וגבולות התנודתיות שלו מתחדדים - 1,343 נק' מלמעלה, 1,285 נק' מלמטה", מסר סגל. "כישלון הפריצה של 1,343 נק' כלפי מעלה הוא סימן דובי. המבחן הקרוב הבא הוא 1,320 נק'. מהלך מתחת לשער הזה ירחיק את סיכויי העלייה. אם נתחבר לתסריט של וול סטריט לפיו אחרי עליות בסוף שנה ותחילת שנה חדשה יכול להגיע תיקון, אזי גם אם המעו"ף לא ימהר להשתתף בחגיגות, יש סיכוי טוב שישתתף בניקיונות. בכל מקרה המדד חלש ממדד ה-S&P 500 כך שנראה שברמת שוק, עדיף להשקיע את הכסף בארה"ב או בשווקים חזקים יותר".

מבין המניות שבלטו בשוק, אי.די.בי המשיכה לרכז עניין על רקע מאבק השליטה בחברה ובעוד חקירת הרשויות בדבר מקורות ההון של מוטי בן משה נמצאת בשיאה.

בסקטור הפארמה, אופקו רשמה לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי של 3.6%.

חברת שפע ימים דיווחה הבוקר לבורסה לניירות ערך כי השלימה את ביצוע תוכנית העבודה באחד משלושת ההיתרים בהם היא פועלת ובמסגרתם על תוצאות פענוח הסקר הגיאו-פיזי שביצעה, ממנו עולה שבגוף המגמתי בתא השטח בו בוצע הסקר, קיימת "אנומליה מגנטית" , אשר משמעותה - קיומו של גוף מגמתי מגנטי. שפע ימים ממשיכה ומציינת כי בהתאם לתוצאות פענוח הסקר הגיאו-פיזי התברר, כי הגוף המגמתי מצוי בעומק של בין 160 ל-200 מטרים - כלומר קרוב יותר לפני השטח מכפי שהוערך על-ידי סקר גיאו-פיזי משנת 2009.

חברת הכשרת הישוב הודיעה היום, כי בשלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב שלה נרשמו ביקושי יתר גבוהים, בהיקף של פי 2.1 מהיקף הגיוס המתוכנן בשלב המוסדי. בעקבות ביקושי היתר, מתכוונת הכשרת הישוב להגדיל את היקף ההנפקה ולגייס בסך הכל (בשלבים המוסדי והציבורי גם יחד) סכום כולל של עד כ-130 מיליון שקל.

חברת על בד הודיעה כי השלימה עסקת מימון עם בנק וולס פארגו עבור החברה הנכדה, עלבד ארה"ב. במסגרת עסקת המימון, יעמיד הבנק קו אשראי בסכום כולל של עד 40 מיליון דולר. סך של 29 מיליון דולר מתוך המסגרת ישמש בטווח המיידי להחלפת הלוואות לטווח קצר וארוך. מסגרת האשראי תועמד לתקופה של 5 שנים.