לפיד: "יש ממשלה טובה ומתפקדת, נדאג שמחירי המזון יירדו"

יאיר לפיד בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 10: "יש שינוי, ורואים אותו" ■ "אני מחפש את 25% הישראלים שכן מרוצים מתפקוד שר האוצר" ■ "כסף לטיפולי שיניים יילך לאנשים מעל גיל 70 ולא לילדים בני 14"

שר האוצר, יאיר לפיד, התארח הבוקר בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 ("אורלי וגיא"). לפיד אמר: "יש שינוי, ורואים אותו. רואים את זה בהרבה דברים כמו לימודי ליבה, וימשיכו לראות את השינויים כל עוד אנחנו בממשלה. התקציב לבנייה בשנה הבאה נותנים אותו השנה, השתמשנו בעודפים כדי לא להעלות את מס ההכנסה ולעשות קייטנות ועוד דברים".

"אי-אפשר להעביר תקציב מ-2013 ל-2014, זה לא עובד ככה. זה נראה כאילו יש עודפים גדולים בתקציב, אבל זה לא נכון".

בנוגע לניצולי השואה אמר לפיד כי "היום אנחנו מוסיפים עוד כ-30 מיליון שקל לתרופות לניצולי שואה. במקרה זה יצא היום. מאז שאני נכנסתי לתפקיד הוספנו עוד 600 מיליון שקל לניצולי שואה ועשינו עוד כל מיני דברים קטנים".

- מה בנוגע לטיפולי שיניים לילדים?

לפיד: "אם יהיה לי כסף לטיפולי שיניים זה יילך לאנשים מעל גיל 70 ולא לילדים בני 14. ההורים של הילדים אחראים עליהם והם צריכים לדאוג להם".

- התפרסם סקר ש-75% מהישראלים לא מרוצים מתפקוד שר האוצר.

"אני מחפש את 25% הישראלים שכן מרוצים. הכל לא יכול להשתנות ביום. אנחנו הבטחנו ונקיים אבל זה לוקח זמן. זה יקרה. זה מפרך וזה איטי".

- קורה לך שאתה יושב עם בכירים במשרד ואתה לא מבין על מה הם מדברים?

- "כן. אז אני שואל. כלכלנים טובים קל מאוד להבין אותם".

עוד אמר לפיד כי "זו טעות לבנות כעת בשטחים. אנו עושים דברים טובים אבל לא מקבלים עליהם קרדיט כי אנחנו עושים דברים אחרים לא טובים. יש ממשלה טובה ומתפקדת שצריך לשמור עליה".

- אתה יכול להגיד מתי מעמד הביניים יוכל להרגיש קצת רווחה?

- "אני חושב שכבר מרגישים. האבטלה כרגע במדינת ישראל היא נמוכה. אנחנו עושים כל שביכולתינו להוריד מחירים, ננסה להוריד 300-400 שקל מסל המזון של משפחה ישראלית. אני עושה את מה שאני מאמין בו. אנחנו ממוקדים במחירי הדיור ומחירי המזון ויהיה שינוי גם במחירי הדיור לפי הערכות של משרד השיכון".