שימור עובדים במיטב דש: מחלק אופציות ב-21 מיליון שקל

בצעד חריג בענף, ובניסיון לשפר את האווירה בבית ההשקעות הממוזג, הודיעה היום הנהלת מיטב דש על חלוקת 5.2 מיליון אופציות ■ העובדים ייאלצו להישאר בחברה חמש שנים כדי ליהנות מההטבה במלואה

בצעד חריג בענף, ובניסיון לשפר את האווירה בבית ההשקעות הממוזג, הודיעה היום הנהלת מיטב דש, שבראשה עומד אילן רביב, על חלוקת 5.2 מיליון אופציות לעובדי בית ההשקעות, בשווי 21 מיליון שקל. דירקטוריון החברה, שנמצאת בשליטת צבי סטפק ואלי ברקת, החליט להקצות אופציות לכ-610 מתוך 840 עובדי בית ההשקעות, אשר להם ותק של שנה ומעלה (להוציא חלק מהמנהלים והעובדים בחברות הבנות). האופציות, המהוות 8% מהון החברה, יבשילו על פני חמש שנים, ושווי ההטבה לכל כתב אופציה מוערך בכ-4 שקלים.

בניגוד למגמה הרווחת - שלפיה אופציות מוענקות בעיקר להנהלה הבכירה - רובן המכריע של האופציות (81%) יוענק לעובדים, והשאר לחברי ההנהלה. מאחר שמטרת המהלך היא שימור עובדים, ההקצאה היא בהתאם לוותק. כך, עובד שמועסק בבית ההשקעות 1-4 שנים, יזכה לאופציות בשווי 40% משכרו החודשי (ברוטו); ותק של 4-8 שנים יזכה את העובד באופציות בשווי 50% משכרו החודשי; ואילו ותק של יותר מ-8 שנים יזכה את העובד באופציות ששווין 60% משכרו החודשי.

האופציות שמעניקה מיטב דש הן בכסף, שכן המחיר שנקבע למימושן עומד על 12 שקל (המחיר הממוצע של מניית מיטב דש ב-30 ימי המסחר האחרונים). לכן, אם תרד מניית החברה, שכבר איבדה 25% משוויה מאז הושלם המיזוג בין מיטב לדש איפקס במארס האחרון, לא יוכלו העובדים לממש את האופציות.

נוסף על כך, כדי ליהנות מההטבה במלואה, ייאלצו העובדים להישאר בחברה חמש שנים. לאחר שנתיים ממועד ההקצאה יבשילו 20% מהאופציות, מנה נוספת של 20% תבשיל כשנה לאחר מכן, מנה בת 30% תבשיל לאחר ארבע שנים ממועד ההקצאה ו-30% הנותרים יבשילו חמש שנים לאחר ההקצאה.

במיטב דש, שקיצץ בשכרם של חלק מהעובדים טרם המיזוג (במסגרת יישור קו בין רמות השכר בין מיטב לדש איפקס), והתמודד לאחרונה עם גל של פדיונות, מדגישים כי מדובר בתקדים בשוק ההון, וכי מדובר בצעד במסגרת שורה של מהלכים שמטרתם לשמר את עובדי החברה.