מה ממליצים בבנק אגוד למשקיעים בבורסה ב-2014?

אביאל זהבי מאימפקט ניהול תיקי השקעות מקבוצת אגוד: "מומלץ להתמקד באג"ח הקונצרניות, אג"ח ממשלת ישראל אינן אטרקטיביות" ■ ממליץ עוד להשקיע באפיק המנייתי, בין היתר בשל צעדים מקלים הצפויים ברגולציה בשוק ההון

שנת 2013 הייתה שנה אזרחית מוצלחת בבורסה, עם עלייה שנתית של כ-13% במעו"ף, שנמצא במרחק של אחוזים בודדים מרמת השיא שלו שנקבעה באחרונה. למרות זאת, באימפקט ניהול תיקי השקעות, מקבוצת בנק אגוד, סבורים כי בשוק המקומי עדיין גלום פוטנציאל רב. "שוק המניות בארץ נסחר מול הבורסות בחו"ל בתשואת חסר בולטת. המסחר בת"א נשרך בעצלתיים מול ביצועי הבורסות בעולם, ולכן השוק בארץ כה אטרקטיבי למשקיעים הזרים והמקומיים".

לדברי אביאל זהבי, מנהל השקעות באימפקט, "האפיק המנייתי הוא אטרקטיבי כיום, בין היתר בשל הורדת הריבית על ידי בנק ישראל לרמה אפסית, בדומה לנעשה בעולם, דבר הדוחק את ההשקעה באג"ח הממשלתיות לשוליים. הריבית הנמוכה תביא לשיפור הכלכלות דרך ההתייעלות שכבר קיימת, ולכן אך צפוי הוא שנראה שיפור בביצועי החברות".

זהבי מציין לחיוב גם את "נתוני המאקרו החיוביים בישראל ביחס למדינות ה-OECD, לנתוני האבטלה בארץ שנעים סביב 6% ולקצב צמיחה של 3.5%".

זהבי סבור גם כי "האטרקטיביות להשקעה במניות בבורסה בישראל גדלה ככל שהרגולציה פחות קשוחה. אנו כבר רואים את הניצנים של נקיטת צעדים מקלים בפיקוח על שוק ההון".

בהתאם לתפיסה זו, באימפקט ממליצים על הגדלת הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ל-35%, במקום שיעור של 20%-30% בעבר - 25% לשוק המקומי, והיתר לשוקי העולם.

בבחינת הרכב המניות בארץ מציין זהבי את מניות הבנקים, שלראייתו "נסחרות בתשואה נמוכה משמעותית ביחס לבנקים בעולם. מערכת הבנקאות בארץ התייעלה מאוד בשנה האחרונה, כתוצאה מהצמיחה הגבוהה במשק וגיוסי ההון של החברות. מחנק האשראי שהיה בעבר כמעט נעלם, החברות יכולות לגייס הון ביתר קלות ומצבן מול הבנקים הולך ומשתפר. לכן הבנקים כיום אטרקטיביים להשקעה".

זהבי מציין את בנק דיסקונט, שלדבריו, "נסחר כיום בחסר נמוך משמעותית ביחס להון שלו, ומחזיק בנכסים טובים כגון ויזה, דיסקונט ניו יורק ובנק מרכנתיל".

זהבי גם מתייחס למימוש המניות האחרון שביצעו בעלי השליטה בבנק, קבוצת ברונפמן-שאראן, שמכרה 7% מהמניות למשקיעים מוסדיים תמורת כ-500 מיליון שקל. "העסקה הזו גרמה להרמת גבות בקרב שחקני השוק, אבל היא גם לחצה את מחיר המניה עוד יותר כלפי מטה, והגבירה את האטרקטיביות להשקעה בבנק".

"הסיכון באג"ח ארוכות לא מוצדק"

זהבי מציין גם את סקטור האנרגיה, בדגש על קבוצת דלק. הוא מציין כי בהשקעה זו יש להתייחס גם לשותפויות דלק קידוחים ואבנר שבשליטת הקבוצה. "אנו צפויים לראות הסכמים נוספים נחתמים בין חברות הגז למדינות שכנות ורחוקות בעניין ייצוא הגז מישראל, שיהוו אפסייד נוסף לחברות אלה", אומר זהבי ומציין גם את הדיבידנד שהן צפויות לחלק בשנים הקרובות.

מבין מניות הנדל"ן מעניק זהבי עדיפות למניית גזית גלוב, שלדבריו "הצליחה לגייס בקלות בבורסה אג"ח לטווח ארוך ובריביות יחסית נמוכות. זה ייתן לה אפסייד להשקעות עתידיות נוספות בתחום שבו היא עוסקת - הנדל"ן המניב".

לגבי רכיב האג"ח בתיק, זהבי ממליץ לנקוט זהירות בשל החשש לעליית ריבית בעתיד, וגם בעקבות צמצום ההרחבה הכמותית שעליה החליט הבנק הפדרלי בארה"ב.

נטייתו של זהבי היא להשקיע בסדרות קצרות ובינוניות, במח"מ של עד 3.5 שנים, כיוון ש"כרגע אין חשש מעליית ריבית בעתיד הנראה לעין, אבל הסיכון באג"ח ארוכות אינו מוצדק לטעמנו".

זהבי מציין כי "מומלץ להתמקד באג"ח הקונצרניות, כיוון שאג"ח ממשלת ישראל אינן אטרקטיביות. התשואה שנקבל בהן נמוכה, בשל גביית המסים הגבוהה והמשמעת התקציבית הטובה שעומדת בתוואי היעד של ממשלת ישראל".

גם ברכיב הקונצרני מזהה זהבי פוטנציאל בענף הבנקים, ואומר כי סדרות הענף נסחרות בדיסקאונט של 0.5%-0.75%. עוד זהבי מזכיר את סדרה ג' של התעשייה האווירית, ומציין לגביה כי "למרות שבעל המניות הוא מדינת ישראל, האג"ח נסחרת במרווח של 0.6% מעל לאג"ח הממשלתיות".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של אביאל זהבי
 ההמלצות של אביאל זהבי

תיק ההשקעות המומלץ של אביאל זהבי
 תיק ההשקעות המומלץ של אביאל זהבי