מניית היום: חתמה על הסכם במזרח הרחוק - ומזנקת 5.5%

ביו לייט הודיעה כי החברה הבת איי-אופטימה חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם מפיץ בטייוואן במסגרתו ירכוש המפיץ לפחות 6 מערכות IOPtimate לביצוע ניתוח ייחודי לטיפול במחלת הגלאוקומה

ביו לייט מרכזת היום (ג') עניין ברקע הודעתה כי החברה הבת איי-אופטימה (87.17%) חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם מפיץ מוביל בתחום האופטלמולוגיה בטייוואן במסגרתו ירכוש המפיץ לפחות 6 מערכות IOPtimate לביצוע ניתוח ייחודי לטיפול במחלת הגלאוקומה. ההסכם הינו לתקופה של שלוש שנים, החל מקבלת האישור הרגולטורי במדינה, עם אופציה לחידושו לתקופה זהה נוספת באם המפיץ עמד ביעדי רכישות כמויות מינימום אשר נקבעו בהסכם.

איי-אופטימה מעריכה כי הכנסותיה ממכירות בהתאם להסכם ההפצה בתקופת ההסכם הראשונה תעמודנה על כ-1.5 מיליון שקל. כחלק מהסכם ההפצה המפיץ יישא בעלות רישום המוצר במדינה ובעלויות קבלת שיפוי כספי להליך הרפואי הייחודי המתבצע באמצעות המוצר וכן יבצע על חשבונו את פעילות השיווק, המכירות והפרסום של המוצר בטייוואן, יתקין את המוצרים אצל הלקוחות ויבצע הדרכות ומתן שירות.

מערכת ה-IOPtimate מבוססת על טכנולוגיית לייזר, המאפשרת לראשונה לבצע ניתוח לטיפול בגלאוקומה ללא חדירה אל החלק הפנימי של העין.

מחלת הגלאוקומה, שבה נוצר יתר לחץ תוך עיני הגורם נזק לעצב הראייה העלול להוביל לעיוורון מלא או חלקי, נחשבת לסיבה השנייה בשכיחותה בעולם לעיוורון. על פי הערכות המקובלות בתחום, ישנם כיום כ-67 מיליון בני אדם ברחבי העולם הסובלים מהמחלה. גלאוקומה היא על פי רוב מחלה כרונית הדורשת טיפול לכל החיים ועל פי הערכות השוק העולמי, התרופתי והניתוחי, מוערך בכ-5 מיליארד דולר בשנה.

מנכ"ל איי-אופטימה רונן קסטרו ציין: "אנו פועלים להקמת פעילות משמעותית בשווקי אסיה וחתימת ההסכם עם מפיץ מוביל בתחום האופטלמולוגיה בטייוואן הינה אבן דרך נוספת בתוכנית השיווקית שלנו. שוק הגלאוקומה הטיוואני מבוסס כיום ברובו על תרופות, אשר יעילותן מוגבלת, והוא מתחיל להיפתח לטכניקות ניתוחיות חדשות וצפוי לגדול משמעותית בשנים הבאות. חתימת ההסכם הינה חלק מהרחבת הפעילות שלנו באסיה הכוללת התקנת מערכת בבית חולים מרכזי בהונג-קונג, הצגה בכנסים בינלאומיים בסין ובסינגפור וציפייה לאישור רגולטורי בחודשים הקרובים בסין. להערכתנו, השוק הסיני במיוחד, הינו בעל פוטנציאל מכירות משמעותי ואנו מקווים להתחיל לפעול בו בקרוב".