חודשו הפיטורים ברותם אמפרט; המו"מ עם העובדים התפוצץ

העובדים הודיעו על חידוש המאבק בתוכנית החירום להתייעלות ■ גורם המקורב לכיל: "הצענו תוכנית פרישה של 2.5 מיליון שקל לעובד. מהלך העובדים תמוה"

מתחדש מאבק העובדים ברותם אמפרט שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל): היום (ה') הודיע יו"ר ועד עובדי החברה, משה חדד, על חידוש העיצומים ברותם, וזאת בעקבות מבוי סתום שאליו נקלע המשא-ומתן בין הנהלת כיל לבין נציגי העובדים וראשי ההסתדרות.

המשא-ומתן התנהל במהלך השבועות האחרונים בעקבות תוכנית התייעלות שהציגה הנהלת כיל ברותם אמפרט. מדובר בתוכנית חירום שגובשה בניסיון להתאים את מהלכי החברה למצבו של שוק הפוספט בעולם.

בוועד העובדים של החברה טענו היום כי על רקע המבוי הסתום בהידברות בין הצדדים, חידשה היום הנהלת כיל את הליך הפיטורים המתוכנן בחברה. במסגרת הליך זה קיבלו 6 עובדים בחברה הודעה על הפסקת עבודתם וזאת לצד חידוש הודעות הפיטורים שנשלחו ל-4 עובדים נוספים והוקפאו לפני מספר שבועות - עקב הסיכום למו"מ בין הצדדים.

בהנהלת כיל אמרו כי במסגרת המו"מ הושגו סיכומים טובים עם ההסתדרות ולפיהם כ-115 מעובדי החברה ייכנסו לתוכנית של פרישה מוקדמת ויזכו לתנאים טובים. זאת, במקום התוכנית המקורית שדיברה על פיטורים של כ-130 מעובדי החברה. ברותם אמפרט מועסקים כ-1,200 עובדים.

גם בוועד העובדים אמרו היום כי הסיכומים שהושגו בהידברות נראו אטרקטיביים - אלא ששם האשימו את ההנהלה בכך שהתכחשה להם: "כנראה מדובר באי-הבנה בין ההסתדרות לבין הנהלת כיל. כל צד כנראה הבין משהו אחר, ובפועל - תנאי הפרישה של העובדים לא שופרו בצורה משמעותית כך שחזרנו לנקודת ההתחלה", אמר חדד בשיחה עם "גלובס".

בעקבות חידוש הליך הפיטורים ברותם, כבר בשעות הצהריים החלו עובדי החברה לשבש פריקה וטעינה של סחורות בנמל אשדוד. לדברי חדד, ביום ראשון יינקטו צעדים ארגוניים נוספים.

ההחלטה של עובדי החברה לחידוש המאבק בהנהלה התקבלה בכיל בתמיהה. גורמים שמקורבים להנהלה טענו כי במסגרת ההידברות שהתקיימה בין ראשי החברה לבין ראשי ההסתדרות, סוכם כי עלות תוכנית הפרישה לעובד ברותם, תהיה כ-2.5 מיליון שקל בממוצע: "מדובר בתנאי פרישה מפליגים. העובדים רצו יותר, דרשו בנוסף עוד 150 אלף שקל. זה כבר מעל ומעבר. מה שהיה סביר מבחינת ההסתדרות, לא מקובל על העובדים והם בחרו באופן תמוה לשבש את הפעילות בחברה", אמר אחד הגורמים.

באין סיכומים על מתווה לפרישת עובדים, יש בכוונת הנהלת החברה לחדש את תוכניתה המקורית, וייתכן שכבר במהלך השבוע הקרוב ישלחו מכתבי פיטורים נוספים לעובדים.