השופט אורנשטיין יפרסם ביום ראשון את החלטתו בנוגע לאי.די.בי

ההערכות בשוק הן כי צוות הבדיקה לא הגיע למסקנות חד-משמעיות לגבי מקורות הונו של מוטי בן-משה

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, עתיד לפרסם ביום ראשון הקרוב (בסביבות השעה 13:00) את הדוח בנוגע למקורותיו הכספיים של מוטי בן-משה, נדבך מרכזי בקבוצת אקסטרה-אלשטיין, ואת החלטתו בנוגע לשליטה בקבוצת אי.די.בי.

אורנשטיין ביקש בתחילה שלא לפרסם את הדוח, אולם "גלובס" הגיש לבית המשפט, באמצעות עו"ד יורם מושקט, בקשה לחשוף את הדוח בפני הציבור.

המשקיף החיצוני מטעם בית המשפט בתיק אי.די.בי , עו"ד חגי אולמן, הגיש שלשום (ד') בשעה 8:00 את הדוח בנוגע למקורות הונו של מוטי בן-משה ללשכתו של השופט אורנשטיין.

ההערכות בשוק הן כי צוות הבדיקה לא הגיע למסקנות חד-משמעיות לגבי מקורות הונו של בן-משה, זאת לאחר שדן באריכות בסימני השאלה שעלו מדוח החוקר, רו"ח יהודה ברלב, שפעל מטעמו של נוחי דנקנר.

בהחלטתו בנוגע לעתיד השליטה באי.די.בי, קבע השופט אורנשטיין כי בדיקת מקורות הונו של בן-משה מהווה תנאי להעברת השליטה לידי אדוארדו אלשטיין ובן-משה.

ההערכות הן כי הגורמים הבודקים לא מצאו "אקדח מעשן", סיבה אשר יש בכוחה למנוע את העברת השליטה באי.די.בי. יחד עם זאת, סביר להניח כי האחרונים יסייגו דבריהם בדוח שהגישו לאורנשטיין, זאת תוך כדי שהם מציינים כי עבודתם נעשתה בתנאים מגבילים, כמו לוח זמנים דחוק ומשאבים מוגבלים אחרים.

מקבוצת אקסטרה נמסר כי "הקבוצה לא ביקשה מעולם לשמור את הדוח חסוי - לא לפני הגשתו ולא לאחר הגשתו. ואולם, בעקבות שאלת כבוד השופט, ודווקא לאור הגילוי המלא והמוחלט שנהגנו כלפי הבודקים והתשובות המפורטות ביותר שהשבנו - כולל בעניינים העולים כדי סודות מסחריים ופרטים אישיים, מצאנו לנכון לבקש את הזכות לקרוא את הדוח קודם פרסומו, ולו רק כדי שנוכל - אם בכלל יתעורר צורך בכך - להסב תשומת-לב השופט לפרטים (ככל שנכללו בדוח) שאין בהם רלבנטיות להחלטה, אך עלולים לפגוע בפעילותן של החברות בשווקים המאוד תחרותיים שבהם הן פועלות או בעניינים אישיים שאינם רלבנטיים לעסקה המדוברת".