נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית FireEye טסה כ-39%

סופה קשה משתקת אזורים נרחבים בצפון מזרח ארה"ב ■ יו"ר הפדרל ריזרב נאם הערב והבטיח כי הפד מחויב לשמור על ריביות נמוכות ■ טבע השיקה גירסה גנרית לתרופה עם מכירות שנתיות של כ-571 מיליון דולר

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה החיובית וה-S&P 500 סוגר שבוע של ירידות שערים. זאת לאחר הירידות שנרשמו אתמול - יום המסחר הראשון של שנת 2014. הסוחרים הגיבו לנאומו של ברננקי שאמר כי הפד מחוייב לשמור על ריביות נמוכות וכן עקבו אחרי הדיווחים בנוגע למזג האוויר, בשעה שסופה קשה משתקת אזורים נרחבים בצפון מזרח ארה"ב.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו חשובים. יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נשא דברים הערב במסגרת כנס של איגוד הכלכלה האמריקאי ואמר כי הפד מחויב לשמור על הריביות הנמוכות למרות ההחלטה האחרונה להתחיל ולסגת ממדיניות ההקלה הכמותית.

באירופה, יום המסחר נחתם תוך עליות במדדים המובילים, לאחר מגמה מעורבת בפתיחה. באנגליה דווח כי מחירי הבתים והדירות עלו בדצמבר ב-1.4% בהשוואה לחודש נובמבר, שבו נרשמה עלייה של 0.6%. מדובר בשיא חדש במחירי הבתים בממלכה בחמש וחצי השנים האחרונות, לפי נתוני חברת המשכנתאות Nationwide.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים עמד בדצמבר על 54.6 נקודות לעומת 56 נקודות בנובמבר.

כאמור, יום המסחר הראשון של שנת 2014 נחתם בוול סטריט בירידות שערים. המשקיעים חזרו לפעילות אחרי ששלשום לא התקיים מסחר לרגל חגיגות השנה החדשה. "יותר אנשים חוששים, כמונו, מפני אפשרות של תיקון, בעוד השווקים הפכו להיות יקרים מדי", אומר אוליבר וואלין, מנהל השקעות בחברת Octopus Investments. "השאלה הגדולה היא מתי לתזמן את התיקון. הרבה אנשים מוכנים להמשיך בראלי הזה אך הם עצבניים באותה מידה".

מכירות כלי רכב

יצרניות הרכב האמריקאיות פרסמו היום את דוח המכירות שלהן לחודש דצמבר. המכירות של פורד טיפסו ב-1.7% בדצמבר,מתחחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על עלייה של כ-4.3%. גם קרייזלר לא הצליחה לעקוף את התחזיות ודיווחה על עלייה של 5.7% במסירות כל הרכב, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של כ-8.4% במכירות. ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 6.3% במכירות ואילו אנליסטים ציפו לעלייה של 1.5%. לפי הערכות, מזג האוויר הקשה שפקד את ארה"ב בשבועות האחרונים השפיע על מכירות הרכב.

מניית אפל המשיכה לרכז עניין גם היום על רקע דיווחים אתמול לפיהם האנליסטים בוולס פארגו חתכו ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"קנייה חזקה".

מניית FireEye זינקה בחדות לאחר שהחברה הודיעה כי היא רוכשת את חברת Mandiant Corp, העוסקת גם היא באבטחת מידע, תמורת מיליארד דולר.

טבע הודיעה היום כי השיקה בארה"ב גירסה גנרית מאושרת לתרופת ה-Detrol. לתרופת המקור, המיוצרת ע"י פייזר, מכירות שנתיות של 571.5 מיליון דולר בארה"ב.

פריון נטוורק הודיעה אתמול על השלמת רכישת חטיבת ClientConnect של קונדואיט בעסקה המתבססת על מניות בלבד.

סיטיגרופ העלתה המלצה לבנק אוף אמריקה מ"נייטרלי" ל"קנייה".

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי, הודיעה אתמול כי בחודש דצמבר הוזמנו ממנה שתי מערכות Renaissanc שהיא מייצרת. בכך משלימה החברה מכירה של שבע מערכות ברבעון הרביעי של שנת 2013.