דנקנר: "אנו ערוכים לבצע מיידית את הסדר החוב שהצענו"

נוחי דנקנר מתכונן ליום הדין לקראת הכרעת ביהמ"ש מחר על דוח מקורות ההון של מוטי בן-משה ■ דנקנר: "ההסדר שהוצע על-ידי קבוצת המשקיעים שלנו יותר טוב מההצעה האחרת בכל פרמטר כלכלי אפשרי"

נוחי דנקנר ממשיך לנסות להיאבק על השליטה באי.די.בי ואומר היום (שבת) שאם ביהמ"ש יפסול מחר את מוטי בן משה בשל הדוח על מקורות ההון שלו - קבוצת דנקנר-גרנובסקי תבצע מיידית את הסדר החוב בהתבסס על הצעתה.

"אם הצעת בן משה-אלשטיין לא תאושר אנו נחושים וערוכים לבצע מיידית את הסדר החוב שהצענו", מסר היום דנקנר. "ההסדר שהוצע על ידי קבוצת המשקיעים שלנו יותר טוב מן ההצעה האחרת בכל פרמטר כלכלי אפשרי. אני מבקש להדגיש במיוחד את ההתחייבות המשמעותית שלנו להזרים לאי.די בי.פתוח תוך זמן קצר - אף לפני השלמת ההסדר - 500 מיליון שקל. זאת לעומת הזרמה של 100 מיליון שקל בלבד להם התחייבה הקבוצה המתחרה. הזרמת 500 מיליון שקל תוך זמן קצר חיונית, נחוצה וקריטית על מנת להבטיח מיידית את תזרים המזומנים של אי.די.בי פתוח כך שנושי אי.די.בי אחזקות לא יאבדו את הנכס המרכזי שלהם".

דנקנר הדגיש בהודעה לתקשורת את המהלכים האחרונים שהוביל בקבוצה: "אנו פועלים להשלמת מיזוג כור-דסק"ש, להשלמת מכירת גיוון אימג'ינג ולקידום והשלמת העסקה למכירת כלל ביטוח. אנו משוכנעים שקבוצת המשקיעים שלנו והצעתנו להסדר היא הטובה ביותר לנושים שיקבלו את ההחזר הגבוה ביותר והיא אף הטובה ביותר לחברות ולעובדי הקבוצה. הסדר החוב שהצענו ניתן ליישום מהיר, ואם הצעת בן משה-אלשטיין לא תאושר - אנו נחושים וערוכים לביצועו המיידי".

השופט איתן אורנשטיין יפרסם מחר ב-13:00 את החלטתו באשר לדוח על מקורות ההון של בן משה. ההערכות בשוק הן כי צוות הבדיקה לא הגיע למסקנות חד-משמעיות לגבי מקורות הונו של בן משה, לאחר שדן באריכות בסימני השאלה שעלו מדוח החוקר, רו"ח יהודה ברלב, שפעל מטעמו של נוחי דנקנר. בהחלטתו בנוגע לעתיד השליטה באי.די.בי, קבע השופט אורנשטיין כי בדיקת מקורות הונו של בן משה מהווה תנאי להעברת השליטה לידי אלשטיין ובן משה.

ההערכות הן כי הגורמים הבודקים לא מצאו "אקדח מעשן", סיבה אשר יש בכוחה למנוע את העברת השליטה באי.די.בי. יחד עם זאת, סביר להניח כי האחרונים יסייגו דבריהם בדוח שהגישו לאורנשטיין, זאת תוך כדי שהם מציינים כי עבודתם נעשתה בתנאים מגבילים, כמו לוח זמנים דחוק ומשאבים מוגבלים אחרים.

נזכיר כי דוח הבדיקה שהוזמן על ידי אורנשטיין ונכתב ע"י רשות ני"ע, הכנ"ר והמשקיף החיצוני מטעם ביהמש עו"ד חגי אולמן, מהווה תנאי מבחינת שופט להעברת השליטה באי.די.בי מידי דנקנר לידי אלשטיין ובן משה, מי שנבחרו לפני מספר חודשים על ידי מחזיקי האגח של אי.די.בי אחזקות לבעלי הבית החדשם בקונצרן.