זינגה עם הביטקוין: בוחנת שילוב המטבע כאמצעי תשלום

ללא כותר מצליח ועם איבוד מסיבי של משתמשים ב-2013, בזינגה מקווים שהפנייה לקהילת משתמשי ביטקוין תספק אולי גורם משיכה מחודש למשחקיה

ביצרנית המשחקים החברתיים זינגה מקווים ש-2014 תהיה שונה לגמרי מזו שקדמה לה ושהחברה תחזור להיות שחקן מרכזי בשוק הגיימינג, אך התחזיות לא עד כדי כך אופטימיות. בסוף השבוע נודע שזינגה מנסה לרכוב על טרנד הביטקוין, אולי בניסיון להישאר רלוונטית, ובוחנת אפשרות לשלב את המטבע הווירטואלי כאמצעי תשלום נוסף לפריטים במשחקים שלה. ללא כותר מצליח ועם איבוד מסיבי של משתמשים ב-2013, בזינגה מקווים שהפנייה לקהילת משתמשי ביטקוין תספק אולי גורם משיכה מחודש למשחקיה.

כחלק מתוכנית שילוב מטבע הביטקוין, זינגה משתפת פעולה עם חברת הסטארט-אפ BitPay, שבה משקיעים המיליארדר לי קה שינג ומייסד פייפאל פיטר ת'יל. שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי בשבעה מהכותרים של זינגה, ובהם FarmVille 2, CityVille, CoasterVille, ChefVille. עד כה אפשרה זינגה לשלם עבור פריטים וירטואליים במשחקיה באמצעות כרטיסי אשראי, פייפאל ואף במטבע הווירטואלי של פייסבוק.

מדובר במהלך המהותי הראשון בענף הגיימינג שבו נעשה שימוש במטבע הביטקוין. גם BitPay צפויה ליהנות במיוחד משיתוף הפעולה, אם כי אין צורך לדאוג למחזור התשלומים שלה. בשנה החולפת היא רשמה מחזור של 100 מיליון דולר בעסקאות.

זינגה תצטרך יותר מביטקוין כדי לחזור לימים היפים, בטח לאור הזעזוע שעברה בשנה שעברה לאחר שהמייסד מארק פינקוס פינה את כיסא המנכ"ל לטובת מינוי מבחוץ - דון מטריק, לשעבר ראש חטיבת הבידור האינטראקטיבי של מיקרוסופט, שאמור להצעיד אותה לימים יפים יותר.