גוגל מציגה: הסטארט-אפים שינסו לכבוש את התעשייה

האפליקציה שתעזור לכם להיפטר מכרטיס מתנה לא רצוי, שיעורי "עשה זאת בעצמך" שמכוונים לנשים ומערכת חדשה לחיפוש עבודה

כבר שנה שבקמפוס משרדי גוגל בתל אביב מארחים סטארט-אפים צעירים לשבוע אינטנסיבי של לימודים והדרכה, במסגרת שיתוף פעולה שיזם הסניף המקומי של ענקית האינטרנט עם תוכניות ההאצה המובילות בישראל. זאת מתוך רצון להשתלב בסצנה המקומית וכן לתת מהניסיון והידע של גוגל ליזמים הצעירים. בסוף השבוע האחרון, עת ציינה גוגל שנה להקמת Campus TLV, מתחם עבודה משותף במשרדיה במגדל אלקטרה בתל אביב, היא אירחה שלוש מתוכניות ההאצה המובילות יחד וסיפקה מבט מקרוב על הסטארט-אפים הצעירים שינסו בשנים הקרובות לכבוש את התעשייה המקומית והבינלאומית. זה אחר זה עלו לבמה היזמים הצעירים כדי לתת את ה-Pitch שלהם, מצגת קצרה שמסבירה מה הם מפתחים ואיך הם הולכים להשתלב בסצנת ההיי-טק.

להמציא מחדש את שוק העבודה

אחד המיזמים המעניינים היה Recardo, שוק מקוון לרכישה ומכירה של גיפט קארד, אותם כרטיסי מתנה שניתן לרכוש ברשתות אופנה, כלי בית ואחרים. גל אביטל, מנכ"לית החברה ואחת משלוש המייסדות, מסבירה שהרעיון נולד מתוך המצוקה שרבים מגלים כשהם מקבלים גיפט קארד ליום ההולדת, למשל, ונתקעים איתו ללא יכולת אמיתית לממש אותו.

"דרך האתר או האפליקציה שלנו, אנחנו מאפשרים לאנשים שרוצים להיפטר מהגיפט קארד למכור אותו", מסבירה אביטל, המשתתפת חלק בתוכנית זל ליזמות של המרכז הבינתחומי בהרצליה. "הם מצלמים את הגיפט קארד, מעלים לאתר שלנו ודרך האתר או האפליקציה הרוכשים יכולים למצוא אותו. רק לאחר התשלום, הם מקבלים את הגיפט קארד ככרטיס דיגיטלי ויכולים להגיע איתו לחנות ולהשתמש בו כדי לקנות שמלה, למשל".

לדברי אביטל, החברה מכוונת לארה"ב, שם ב-2012 נרשמו 23 מיליארד דולר של גיפט קארד שלא נפדו. "המודל העסקי נשען על עמלה שהחברה לוקחת בגובה של 10%-15% מכל עסקה", היא מוסיפה.

מיקה קיט ושותפיה למיזם Take&Make, המשתתפים בתוכנית The Junction של קרן ג'נסיס, מנסים להכניס חדשנות לשוק "עשה זאת בעצמך". לדברי קיט, המשמשת כמנכ"לית החברה, "יש היום מגמה נרחבת בעולם של סרטוני עשה זאת בעצמך המיועדים לקהל הנשי - איך לייצר צמידים, איך להכין אקססוריז. אנחנו מספקות פתרון כפול - גם סדנאות יצירה מקוונות באמצעות וידאו וגם ערכה מיוחדת שנותנת את כל הכלים שיאפשרו את היצירה בפועל".

המיזם CarrerSonar, שמייסדיו משתתפים בתוכנית זל, מנסה להמציא מחדש את שוק חיפוש העבודה. "היום אם אתה רוצה להתקבל לעבודה הסיכויים שלך גדולים יותר אם מישהו שאתה מכיר עובד בארגון שאתה רוצה להתקבל אליו", אומר אבירם בן משה, סמנכ"ל הטכנולוגיות. "אנחנו מחוברים למאגרי משרות בחו"ל ולאחר שאתה מתחבר לאתר שלנו דרך חשבון פייסבוק או לינקדאין, המערכת עושה התאמה. כך, אם אתה מחפש משרה של מפתח תוכנה, המערכת תדע שיש משרה כזו בגוגל ותדע שיש לך חברים שעובדים בגוגל ותציע לך להגיש את המועמדות דרכם".

שיעור בהישרדות

שיעורי ההצלחה של סטארט-אפים אינם מבשרים בהכרח טובות. למעשה, מדברים על כך ש-30%-40% מהמיזמים נסגרים, וזו הסיבה שבשנים האחרונות תוכניות ההאצה הופכות לפופולריות כיוון שהן מעניקות כר נוח וברור יותר להתפתחות ולהתבגרות. עם החיבור לגוגל, אחוזי ההצלחה צפויים לעלות.

"זה כמו סופר האצה בתוך המאיץ עצמו", אומר רועי בר-קט, מנהל השקעות בקרן ג'נסיס, המפעילה את תוכנית The Junction. "הם מגיעים לפה לשבוע מאוד אינטנסיבי וזוכים לעזרה בתחום של עיצוב מוצר, שיווקו והצגה שלו".

"הם עובדים פה יום ולילה - מתשע בבוקר ועד תשע בערב", מוסיפה ליאת אהרונסון, מנהלת תוכנית זל בבינתחומי. "שיתוף הפעולה הזה מאפשר לגעת ביותר אנשים ולקבל הנחייה צמודה, שתיתן להם כלים לא רק איך להצליח אלא גם איך לשרוד".