חוזה של 1.2 מיליארד דולר ל"לוויתן" מול הרשות הפלסטינית

השותפות ב"לוויתן" דווחו על חוזה לאספקת 4.75 BCM של גז טבעי בשנה לרשות הפלסטינית למשך 20 שנה תמורת סך כולל של כ-1.2 מיליארד דולר ■ יצחק תשובה: "אני מאמין שכלכלה חזקה ויציבה בין הצדדים תביא לשלום וליציבות לאזור כולו"

מניות "לוויתן" נעלו את יום המסחר (א') בהפסקת מסחר ברקע הודעה לבורסה על חתימת הסכם ליצוא גז לרשות הפסלטינית בהיקף 1.2 מיליארד דולר. השותפות המרכזיות "בלוויתן" הן נובל אנרג'י, דלק קבוצה (באמצעות אבנר יהש ודלק קידוחים ) ורציו .

במסגרת ההסכם, חברת PPGC, שצפויה להקים בג'נין תחנת כח, תרכוש כ-BCM 4.75 של גז טבעי לתקופה של עד 20 שנה אשר שוויו מוערך ב -1.2 מיליארד דולר.

באירוע שנערך במלון אמריקן קולוני בירושלים נכחו בין השאר שר האנרגיה הפלסטיני ד"ר עומר קיטאני, בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור, מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ונציגים מחברות נובל אנרג'י ורציו השותפות ביחד עם קבוצת דלק במאגר "לוויתן".

יצחק תשובה אמר כי "אני מאמין שכלכלה חזקה ויציבה בין הצדדים תביא לשלום וליציבות לאזור כולו - וכולם ייהנו משגשוג כלכלי וצמיחה. השלום הוא עשייה משותפת, שיתוף-פעולה כלכלי, כבוד ואמון הדדי. שיתופי-פעולה כלכליים כדוגמת ההסכם שנחתם היום יעזרו לקרב בין המדינות ויתרמו לבניית בסיס לשלום. יהיה ניתן לייצר מקומות עבודה חדשים רבים, שיתוף-פעולה בעסקים וביזמות - כל אלה יחברו את הרצון המשותף של כל הצדדים להגיע להבנות ולשלום".

לוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י אמר בתגובה: "נובל אנרג'י מקדמת בברכה את ההסכם ההיסטורי הזה, הראשון ללוויתן. אנו מקווים להגיע בקרוב למצב המאפשר לנו לחתום על הסכמים נוספים לאספקת גז טבעי הן ללקוחות מקומיים והן לייצוא. אנו מצפים לפיתוחו של לוויתן בהקדם האפשרי".

את השותפות במאגר "לוויתן" ייצגו בעסקה עורכי הדין דן הכהן ואדי אשכנזי ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.