שותפה של ביוליין למוצר מוביל פורקה; כיצד תושפע ביוליין?

איקריה נרכשה בחלקה ע"י קרן השקעות פרטית בשם Madison Dearbond, והמוצר של ביוליין נשאר בספין אוף המכיל את פעילות הפיתוח ללא ערוץ שיווק

איקריה, המפתחת את מוצר ה-BL1040 של ביוליין לטיפול בהתקפי לב, נרכשה בחלקה על ידי קרן השקעות פרטית בשם Madison Dearbond. הרכישה משפיעה על ערוץ השיווק הפוטנציאלי של המוצר המוביל, ולכן גם על זרם התמלוגים העתידי של ביוליין. בכל זאת, העדיפה ביוליין שלא לדווח על השינוי לבורסה.

איקריה מתמחה בפיתוח ושיווק מוצרים למחלקות טיפול נמרץ, וזו אחת הסיבות שביוליין העדיפה לעבוד דווקא עם איקריה על ה-BL1040. המוצר המהפכני -חומר המוזרק ללב בעת התקף לב כדי למנוע את ההצטלקות שלו, נמצא היום בשלב IIb של הניסויים הקליניים, המנוהל במלואו על ידי איקריה.

הניסוי החל בינואר 2012, ואמור להסתיים במהלך 2014. על פי הערכות החברה, הניסוי הזה אמור להספיק לשיווק המוצר באירופה, אך יידרש ניסוי נוסף כדי לרשום את המוצר לשיווק בארה"ב.

עם מכירת איקריה, תהיה כעת הפרדה בין הזרוע השיווקית של החברה לבין פעילות המחקר והפיתוח שלה. פעילות השיווק לבתי חולים והמוצר המוביל, אינומקס, המניב לאיקריה את עיקר רווחיה אך אמור לאבד פטנט עד סוף השנה, יירכשו על ידי מדיסון דירבונד ב-1.6 מיליארד דולר כאמור.

בעלי המניות הקיימים של החברה ישקיעו לפחות 80 מיליון דולר מהסכום שקיבלו בספין אוף, שיכלול שלושה פרויקטים של איקריה שעדיין אינם מסחריים, וביניהם הפרויקט של ביוליין.

"המידע גלוי, ואין השפעה מהותית"

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, מסבירה כי "אכן בחרנו באיקריה כי הם מתמחים בתחום הטיפול הנמרץ. אבל לא רק בגלל רשת ההפצה והשיווק שלהם לתחום זה, אלא בעיקר בגלל יכולתם לפתח תרופות לטיפול נמרץ ולהעביר אותן דרך ה-FDA, יכולת שנשמרה לחלוטין בתוך הספין אוף".

- מדוע לא דיווחתם על השינוי לבורסה?

סויצקי: "מדובר במידע גלוי, וממילא אין לו השפעה משמעותית עלינו. צוות הפיתוח של המוצר נותר זהה, המשקיעים של החברה הם אותם משקיעים, ויש להם כיסים עמוקים. הכול מתקדם כרגיל".

- החברה הרוכשת אמורה לקבל את הזכויות לשיווק המוצר שלכם, אם יגיע לשוק?

"אין לנו אפשרות לדבר על מה שקורה באיקריה מעבר למה שפורסם".

ביוליין דיווחה לאחרונה על תחילת ניסוי שלב II במוצר לטיפול בצליאק, ועל סימני יעילות ראשוניים מניסוי שלב II במוצר לטיפול בסרטן הדם. לפני כחודש דיווחה החברה על תוצאות טובות מניסוי ראשוני בדלקת מעי דלקתית. בעקבות ההתפתחויות הללו עלתה מניית ביוליין בחודש האחרון כ-11%, והחברה נסחרת לפי שווי של 246 מיליון שקל.