כיל: שיבושי העבודה נמשכים; השובתים לא יקבלו שכר

יו"ר ועד העובדים בתרכובות הברום: "נמסר לנו שתכנית הפיטורים ההמונית יצאה לדרך, והיא תיושם בכל מחיר" ■ כיל: מכחישים בתוקף

גם היום (ב') נמשכו שיבושי העבודה במפעלים של כימיקלים לישראל (כיל) בדרום הארץ: ועד עובדי רותם אמפרט שנאבק בתכנית החירום של ההנהלה לפיטורי כ-130 מן העובדים מנע הבוקר כניסת עובדי קבלן לשטח המפעל. גורמים בחברה סיפרו כי מדובר בעובדי ניקיון ואחזקה "שהורדו בידי נציגי הוועד מן האוטובוסים ולא הורשו להיכנס למתחם כדי לעבוד. מדובר בעובדים חיצוניים שממילא אינם קשורים במסגרת הסכמי העבודה הטובים מאד שיש לעובדי רותם", אמר אחד הגורמים.

שיבושי עבודה ואספות הסברה היו גם בשאר המפעלים של כיל בדרום. זאת, לאחר שבסוף השבוע שעבר התפוצץ המו"מ בין עובדי רותם לבין הנהלת החברה בנוגע למתווה שבו תיעשה תכנית החירום שהתגבשה בכיל בעקבות המצב הקשה בשוק הפוספט בעולם. על רקע הפיצוץ במו"מ, הודיעה הנהלת רותם כי תיאלץ לחזור לתכניתה המקורית ותפטר כ-30 מתוך כ-1,200 מעובדי החברה.

חלק מעובדי מפעל תרכובות הברום של כיל ברמת חובב התבשרו היום כי לא יקבלו שכר מלא וזאת לאחר שהשתתפו בשיבושי העבודה אתמול - אף סירבו לאפשר הוצאת משלוחים של סחורות משטח המפעל. במכתבים ששוגרו אל העובדים נאמר כי אלה שלוקחים חלק בשיבושי העבודה, יהיו זכאים רק ל"שכר ראוי" שהיקפו ייגזר מהיקף העבודה שתבוצע בידי העובדים: "ככל שלא תבצע כלל את עבודתך- לא תהיה זכאי לשכר כלשהו", נמסר לעובדים מן ההנהלה.

יו"ר ועד העובדים בתרכובות הברום, אבנר בן סניור, אמר כי "המכתבים הללו לא ירתיעו אותנו מהמשך המלחמה על העבודה המאורגנת בכיל. היום התברר סופית כי הכוונה של ההנהלה היא לפיטורים המוניים בכיל. נמסר לנו כי תכנית הפיטורים ההמונית יצאה לדרך והיא היא תיושם בכל מחיר", אמר. בכיל הכחישו היום בתוקף את טענותיו של בן סניור ואמרו כי אף גורם בעל סמכות לא דיבר על פיטורים המוניים.

בחברה התייחסו לשיבושי העבודה ואמרו כי: "לנוכח המצב המאתגר בשווקים בהם פועלת כיל, החברה בוחנת לעומק את הדרכים להגביר את כושר התחרות שלה. הדברים נעשים בשקיפות מלאה ותוך ידוע ושיתוף הוועדים וטרם התקבלו החלטות".