חדש: מידע על ניסויים קליניים

רופאים ומטופלים יוכלו ללקט מידע על ניסויים בבני אדם שנערכים בישראל

חולים שמחפשים מזור למחלותיהם, לא תמיד מכירים את כל הטיפולים הקיימים למצבם, ובעיקר לא את הטיפולים שנמצאים עדיין בשלב של ניסוי.

גם הרופאים המטפלים לא תמיד יכולים להישאר מעודכנים לחלוטין בכל ניסוי הנערך בתחום ההתמחות שלהם, ולא תמיד יש להם זמן לפרוש בפני החולים את הקשת המלאה של האפשרויות,.

האתר medical-research.co.il מרכז את כל המידע על הניסויים הקליניים המתרחשים כעת בישראל. האתר עוצב בהשראת האתר האמריקני clinicaltrials.gov של רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA, שמרכז את כל הניסויים הנערכים בחסות הרשות.

האתר האמריקני הוא מקור מידע מעודכן ומלא לניסויים המתרחשים בכל העולם תחת סמכות ה-FDA, אולם אינו ממוקד דווקא בניסויים שלהם גם מרכזים רפואיים בישראל. האתר הנוכחי אמור להיות המשלים של ה-Clinicaltrials.gov, תוך מיקוד בישראל.

כמו כן, כולל האתר מידע כללי לחולים בנוגע להליך השתתפות בניסויים. נציין כי האתר נוקט בגישה חיובית במיוחד כלפי ניסויים, ולמשל נאמר בו כי "ניתן לומר בירור כי היתרונות בהשתתפות קלינית עולים על החסרונות", משפט מעט שנוי במחלוקת.

האתר הנוכחי אינו ממשלתי אלא הוקם למטרות מסחריות - ולעזרת החולים, בהובלת חברת ייעוץ בבעלות היזם אסף אשכנזי, המתמחה בייזום וניהול פרויקטים עבור גורמי ממשל ותאגידים רב לאומיים. בפרויקט מעורב גם יניב כהן מחברת "לינגו אתרים", שמתמחה בקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

האתר נמצא כעת בשלב הביטא ונבחנים שיתופי פעולה עם גורמים בתחום המדיה הרפואית. בכוונת החברה להרחיב את האתר לשוק הבינלאומי, אם תירשם הצלחה.